شناسهٔ خبر: 39084217 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

۱۳۲ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ویروس به ۱۳۲ نفر خبرداد.

صاحب‌خبر -

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا ۱۳۲ نفر رسید گفت:از این تعداد۴۶ نفر در آبادان ،۶۵ نفرخرمشهر و۲۱ نفرشادگان می باشند.

 او همچنین شمار فوت شدگان را ۱۲ نفر اعلام کرد و افزود: آبادان ۳ نفر، خرمشهر ۷ نفر و شادگان ۲ نفر براثر کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه افرادی که با حال عمومی خوب ترخیص شدند ۸۸ نفر هستند ادامه داد:روز گذشته ۲۹ نفر بستری و ۱۰ نفرنیز  مرخص شدند.

سلمان زاده همچنین شمار مراجعات مردمی با علائم حاد تنفسی از ابتدا اسفندماه تا کنون را  ۱۶ هزار و ۹۱۸ نفر برشمرد و گفت: ۹۴ نفر نیز هم اکنون در بیمارستان تحت مراقبت و بستری هستند.

او افزود:مردم نقش اول مبارزه با کرونا هستند تا مردم نخواهند ویروس کرونا از منطقه ما ریشه کن خواهد شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:تعطیلی کامل خط آهن خرمشهر و کاهش پروازهای فرودگاه آبادان می ‌تواند به پیشگیری از همه گیری کرونا منجر شود.

سلمان زاده افزود:بی شک قوانین سختگیرانه ای که در حال حاضر در شهرهای آبادان و خرمشهر اعمال شده است ۱۰ روز دیگر نتیجه خواهد داد

او در پایان گفت:داروی ترکیبی ضد ویروس توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان که بر روی طیفی از بیماران کرونایی تست شد واکنش مثبت داده,هم اکنون این دارو به صورت مقاله به وزارت بهداشت ارائه شده و در حال بررسی است

انتهای پیام/ د

نظر شما