شناسهٔ خبر: 39083728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کلوپ:

فوتبال مهم‌ترين چيز در دنيا نيست/ طبيعت به ما نشان داد همه مثل هم هستيم و مشکلات يکساني داريم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کلوپ می گوید فعلا هیچ کس نمی داند دقیقا چه اتفاقی خواهد افتاد و تنها راه حل این است که به همه توصیه ها در مورد پیشگیری از شیوع کرونا عمل کنیم و مسئولانه رفتار کنیم.
به گزارش آریا، شیوع کرونا در اروپا لیگ های معتبر فوتبال اروپا را به تعطیلی کشانده است. فعلا مشخص نیست از چه زمانی این بازی ها می توانند ادامه پیدا کنند. لیورپولی ها هم که در آستانه کسب قهرمانی لیگ برتر بودند، مثل همه منتظر شروع مجدد بازی ها هستند. پیش از این پیام تشکر بازیکنان و کادر فنی لیورپول از کادر درمانی سراسر دنیا را خوانده اید.
به نقل از وب سایت رسمی لیورپول، کلوپ یک مصاحبه مفصل داشته و در مورد شرایط موجود و وضعیت تیم صحبت کرده است. بخش هایی از آن را با هم مرور می کنیم:
دوران سختی برای همه ماست. البته برای من جالب است چون تاکنون چنین تجربه ای نداشتم. حال من خیلی خوب است ولی مثل همه نگران هستم.
در مورد شروع دوران قرنطینه و روزی که بازیکنان لیورپول زمین تمرین تیم را ترک کردند:
دو هفته پیش بود. با اتلتیکو بازی کردیم و پنجشنبه تعطیل بود. ما در مورد شیوع کرونا ویروس در جهان مطلع بودیم. روز شنبه بورنموث را شکست دادیم و سیتی هم در بازی خود بازنده شد. پس دو برد دیگر نیاز داشتیم. دوشنبه صبح خبرهایی در مورد مادرید خواندم که می خواهند مدارس و دانشگاه ها را از روز چهارشنبه تعطیل کنند. سخت بود که در مورد این مسائل فکر نکنیم. چهارشنبه بازی کردیم و من واقعا آن بازی را دوست داشتم. بازیکنان تیم خیلی خوب کار کردند. نمایش خیلی خوبی بود ولی به اندازه کافی گل نزدیم. گل های زیادی دریافت کردیم. ولی بازی فوق العاده ای بود. روز جمعه رسیدیم و دیگر یک تمرین معمولی نداشتیم. بیشتر شبیه یک جلسه بود. چیزهای زیادی برای حرف زدن و فکر کردن بود. هیچکس نمی دانست دقیقا چه می شود. سعی کردیم همه چیز را برای بازیکنان تا جای امکان خوب برنامه ریزی کنیم. بعد همه به خانه رفتند.
در مورد دشواری صحبت کردن در چنین وضعیتی:
من معمولا می دانم در مورد چه چیز صحبت می کنم ولی این بار صحبت در مورد کرونا بود و من اطلاعات خاصی نداشتم. در زندگی با مشکلات مختلف روبرو می شویم و من همیشه به دنبال راه حل هستم. ولی در این شرایط نه برای من نه برای هیچ کس دیگری راهی برای جستجوی راه حل در کوتاه مدت نیست. بنابراین من هم چیز خاصی نمی دانستم. درست مثل بازیکنان تیم. سوالات زیاد بود و سعی کردیم تا جایی که می توانیم جواب بدهیم. یک گروه چت بزرگ داریم که همه ملوود در آن حضور دارند. بازیکنان حضور فعالی دارند و با هم حرف می زنند. خوشبختانه همه آن ها حال خوبی دارند. خیلی ها در حال حاضر با مشکلات بزرگتر دست به گریبان هستند بنابراین درست نیست در مورد مشکلات خودم صحبت کنم. حالا طبیعت به ما نشان داده همه مثل هم هستیم و مشکلات یکسانی داریم. پس باید با هم برای رسیدن به راه حل کار کنیم.
در مورد پیام به طرفداران تیم و اولویت داشتن سلامتی و بهداشت بر فوتبال:
این تنها کاری بود که می توانستیم بکنیم. بله من یک مربی فوتبال هستم. مسئولیت بزرگی است و مردم انتظار دارند من رهبر، عاقل و باهوش باشم. ولی حالا من باید به عنوان یک انسان حرف بزنم نه مربی تیم. بله همیشه فوتبال اولویت اول من بوده ولی نه در شرایط فعلی. می خواستم بقیه هم این را بدانند. سال ها بعد که مردم به این روزها بنگرند، احتمالا از وحدت، عشق و دوستی که این روزها داشتیم تعریف می کنند. در حال حاضر دوران سختی داریم. مخصوصا کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند. ما باید مسئولانه و متحد عمل کنیم. راه حل این است که مراقب همدیگر باشیم. به همین خاطر در خانه می مانیم و خیلی ها در مراکز درمانی کار می کنند. آن ها تلاش می کنند که ما در امان باشیم.
در مورد دلتنگی برای فوتبال و لزوم عمل به توصیه ها:
فوتبال مهم ترین چیز در دنیا نیست. همه می دانیم که در حال حاضر چه چیزی مهم است. هیچ راهی نیست جز اینکه با هم و گام به گام حرکت کنیم. باید فاصله را با بقیه حفظ کنیم و اقداماتی که گفته شده را دقیقا انجام دهیم. باید آرامش مان را حفظ کنیم. این روند ابتلا بالاخره نزولی خواهد شد و فرصت پیدا می کنیم از خانه بیرون برویم. باید به کادر درمانی در بیمارستان ها فرصت بدهیم به افرادی که وضعیت خطرناکی دارند کمک کنند. باید روند درمان طی شود. باید فرصت دهیم امکانات تامین شده، واکسن این بیماری تولید شود. مساله فقط در مورد افراد مسن یا بیمار نیست. جوانان هم مبتلا می شوند و ممکن است جان شان را از دست بدهند. پس باید کار درست را انجام دهیم. دوباره فوتبال بازی خواهیم کرد و من تا آن روز لحظه شماری می کنم.


نظر شما