شناسهٔ خبر: 39083495 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمپین در خانه بمانیم؛

خاطرات فوتبالی را ورق بزنیم

تهران- ایرنا- فوتبال ایران برای نسل های مختلف یادآور خاطراتی است که مرور آن همه ما را به گذشته‌های دور خواهد برد؛ گذشته‌هایی که با خاطرات تلخ و شیرین زیادی همراه است.

صاحب‌خبر -

بیش از نیم سده فوتبال ملی و باشگاهی ایران، خاطرات زیادی را در ذهن هواداران ثبت کرده است؛ خاطراتی که یادآوری آن می تواند فرد را در یک زمان کوتاه به گذشته های دور ببرد.

 اگر بخواهیم تقویم فوتبال ایران را رقم بزنیم بدون شک روزهایی وجود دارد که برای فوتبال دوستان می تواند همچنان لذت بخش باشد. سه قهرمانی در جام ملت های آسیا، سه قهرمانی جام باشگاه های آسیا، چهار صعود به جام جهانی، صعود به المپیک و ۲ برد هیجانی در جام جهانی فوتبال به  اندازه کافی می تواند در روزهای قرنطین برای فوتبال دوستان بهترین لحظات خوش و سرشار از احساسات نوستالژیک را رقم بزند.

ورق زدن تقویم فوتبال چند مزیت دارد؛ نخست اینکه نسل قبلی را به گذشته ها خواهد برد و می تواند دوباره  هنرنمایی ستاره های بزرگی مانند ناصر حجازی، علی پروین، همایون بهزادی، منصور پورحیدری و ... را برای آنان زنده کند. مزیت دوم تورق تقویم فوتبال این است که نسل کنونی با بزرگان فوتبال ایران آشنا خواهند شد و به طور مستند روزهای طلایی فوتبال ایران را ملاحظه می کنند.

شاید از نسل کنونی فوتبال‌دوست کسی حماسه ملبورن و هنرنمایی عابدزاده، عزیزی و پاشازاده را باور نکنند اما اگر بازی ایرن و استرالیا به نمایش درآید تفاوت ستاره های فوتبالی رقم خواهد خورد.

همچنین نبرد لیون و بازی خاطره انگیز ایران و آمریکا برای نسل جدید اگر به نمایش درآید اهمیت نخستین برد ایران در ادوار جام جهانی بیش از پیش برجسته می شود.

البته حماسه فوتبالی ایران تنها این دو بازی نیست بلکه بازی استقلال و الاتحاد  در ورزشگاه آزادی و داستان پیراهنهای نیکبخت واحدی، برد پرسپولیس برابر الهلال با سامی جابر و محمد الدعایه، دربی های جذاب و تماشایی سرخآبی نیز در این زمینه می تواند برای شهروندان لذت بخش باشد.

برای ایجاد این سرگرمی ابتدا شهروندان براساس علاقه شخصی اقدام به تهیه فیلم بازی ها کنند و در سوی دیگر رسانه ملی نیز می تواند با پخش این بازی ها موجبات سرگرمی را فراهم کنند.

اگر هواداران فوتبال در دوران تعطیلی مسابقات لیگ برتر و تیم ملی فوتبال مرور خاطرات فوتبالی را در دستور کار قرار دهند بدون شک زمان سریعتر از عقربه های ساعت ماندن در خانه خواهد گذشت. این ترفند تنها برای فوتبال نیست بلکه می تواند مرور افتخار آفرینی دیگر رشته ها نیز باشد. افتخارات ورزشکاران ایرانی در المپیک نیز می تواند سرگرمی مناسبی برای مردمی باشد که کرونا سخت آنان را محدود کرده و فعالیتشان را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

نظر شما