شناسهٔ خبر: 39083219 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پلمپ یک ماهه در انتظار صنوف متخلف ایلام

رئیس اتاق اصناف ایلام گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونای استان صنوف متخلفی که بدون رعایت دستورالعمل ستاد به فعالیت خود ادامه دهند بدون هیچ‌گونه اخطاری به مدت یک ماه پلمپ خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، یونس حواسیان یکشنبه ۱۰ فروردین اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با کرونا تمامی واحدهای صنفی غیرضروری به‌غیراز مواد غذایی و بهداشتی باید تعطیل شوند.

وی اضافه کرد:  اکنون ۱۳ گروه از بازرسان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و بازرسان صنعت و معدن در سطح شهر در حال بازرسی و برخورد با واحدهای متخلف هستند.

حواسیان گفت: اگر صنوف غیرضروری فعالیت خود را متوقف نکنند، علاوه بر پلمپ حتی ممکن است لغو مجوز شوند.

وی اظهار کرد: وقتی واحدهای صنفی غیرضروری باز باشند مردم نیز برای خرید به آن‌ها مراجعه می‌کنند و سلامت آن‌ها به خطر افتاده و موجب استمرار بیماری کرونا در جامعه می‌شود.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد واحدهای صنفی استان ایلام تعطیل‌شده‌اند و با واحدهای متخلف باقیمانده به‌صورت قاطع و جدی از امروز برخورد می‌شود.

وی تأکید کرد:  باز بودن واحدهای صنفی موجب هدر رفت تلاش مسئولان در راستای مبارزه با کرونا می‌شود.

وی شمار واحدهای صنفی شهر ایلام را ۱۱ هزار واحد ذکر کرد.

پیش‌ازاین تمامی واحدهای صنفی این استان به‌جز صنوف تأمین‌کننده اقلام ضروری تا اطلاع بعدی و اعلام مجدد ستاد کرونا تعطیل اعلام شد.

به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمامی واحدهای صنفی به‌استثناء صنوف میوه‌فروشان، نانوایان، سوپرمارکت داران، خواروبارفروشان، قصابان و مرغ فروشان تا اطلاع بعدی تعطیل است.

بر اساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ۱۴ مورد جدید به شمار مبتلایان به کرونا در ایلام افزوده شد و از ۲۴۶ نفر به ۲۶۰ نفر رسید.

به گفته دکتر محمد کریمیان، طی این مدت فوتی نداشتیم و شمار افرادی که در ایلام بر اثر این بیماری جان خود را ازدست‌داده‌اند همان ۲۱ مورد است.

۱۵۰ نفر از افراد مبتلابه کرونا نیز پس از طی دوره درمان از بیمارستان مرخص و دوران نقاهت خود را می‌گذرانند و  ۶ پزشک و ۹ نفر از کادر درمانی استان نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

نظر شما