شناسهٔ خبر: 39083117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهش تولید در کشور نیازمند گفتمان‌سازی است

تبریز- ایرنا- منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: ‌برای حمایت و جهش تولید در کشور، گفتمان‌سازی ‌در جامعه لازم است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: البته تمام مجموعه های فعال کشور در جامعه باید دست در دست هم دهند، ‌ دولت، مجلس و قوه قضاییه ‌ هر سه رکن نظام می‌توانند در تحقق جهش تولید موثر واقع شوند. 

وی افزود: توجه به ارزش کارهای تولیدی ‌و ایجاد رغبت در این کار در قالب گفتمان سازی ممکن است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی یادآوری کرد: شناسایی موانع تولید و رفع آن نیز از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود.

وی ادامه داد: شناسایی موانع کسب و کار و به عبارت دیگر روان‌سازی محیط کسب و کار نیز از نکاتی است که برای جهش تولید باید مورد توجه واقع شود.

وی یادآوری کرد: از تمام مراحل اخذ مجوز تا مرحله تولید بسیار طولانی ‌و بغرنج است که باید تسهیل سازی شده و بروکراسی از بین برود.

 وی اضافه کرد: حمایت‌های سرمایه ‌ای و به دنبال آن حمایت های سیستم بانکی باید روان و اصلاح شود از جمله در ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان حمایت واقعی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: دولت باید یک سری تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای تولیدی اختصاص دهد.

حجت الاسلام تاج الدینی افزود: به واحدهای تولیدی موجود نیز باید به لحاظ سرمایه در گردش حمایت‌های لازم انجام شود.

‌ وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید سریع تصمیمات لازم را در خصوص جهش تولید اتخاذ کنند، گفت: ‌٢ هزار واحد تولیدی معوقات بانکی دارند که دچار مشکل شدند و برخی نیز با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

وی افزود: کمک به همین واحدهای تولیدی و صنعتی و از طرفی فعال سازی ظرفیت های راکد یاد شده خود می‌تواند موجب جهش تولید در کشور شود.

 وی همچنین با بیان اینکه بیمه کارگران هم یکی از مسائلی است که می‌تواند به ‌جهش تولید کمک کند، گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی که نمی توانند بیمه کارگران شان را بپردازند می تواند عامل ایجاد اشتغال، تولید و جهش در تولید شود.

 وی ادامه داد: دولت باید برای پرداخت بیمه ‌کارگران این واحدهای تولیدی مساعدت کند.

 وی یادآوری کرد:  اصناف، صنوف فنی و تولیدی که ‌جزو واحدهای کوچک محسوب می شوند و دولت به پرداخت حق بیمه ٥ کارگر کمک می کند باید افزایش یافته حداقل ٢ برابر افزایش یابد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از دیگر عواملی دانست که می‌تواند در جهش تولید مفید واقع شود و افزود: ‌ حمایت از این نوع شرکت های دانش بنیان می تواند فرصت‌های شغلی فراوان ایجاد کند.

وی اظهار کرد: برای راه اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش بنیان سرمایه لازم است که اگر زمینه آن فراهم شود شعار سال محقق می شود ‌ از طرف دیگر امکان دور زدن تحریم‌ها نیز به وجود خواهد آمد.

وی تاکید کرد: با این شرایط می توانیم ‌ تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و کارشناسان و متخصصان داخلی نیز با مهندسی معکوس و با تکیه به دانش داخلی بتوانند محصولاتی را تولید کنند که بتوان به توان داخلی تکیه کرد.
 

نظر شما