شناسهٔ خبر: 39082154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه همدان:

عبور از مصائب و گرفتاری های دنیوی با پیوند انسان به دعا و استغفار

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به اعیاد ماه شعبان گفت: ماه شعبان فرصتی در جهت انس و الفت بیشتر با دعا و استغفار و آمادگی برای ورود به ماه مهمانی خداست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با  تبریک فرا رسیدن ماه شعبان‌ المعظم گفت: ماه رسول الله(ص)، فرصتی استثنایی برای تمرین تقوا و انس بیشتر با قرآن کریم است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، ذکر صلوات از جمله قرائت صلوات شعبانبه، روزه، خواندن نماز با حضور قلب، انس با قرآن کریم، قرائت ادعیه، دستگیری از مستمندان و انجام آداب مربوط به هر یک از مناسبت‌های شعبان که در کتاب مفاتیح الجنان آمده را از مهم‌ترین اعمال این ماه معرفی کرد.

 

وی تأکید کرد: سه ماه رجب، شعبان و رمضان، فرصت مناسبی برای تمرین تقوا و زدودن دل از همه آن چیزهایی است که جای خدا را در قلب انسان گرفته‌ و او را در زمره غافلان قرار داده‌، اگر کسی بتواند از ورود غیر خدا به آن جلوگیری کند، تابش انوار ربوبی را در وجود خویش خواهد دید و همه این مقامات عالی‌ در صورت ارتباط با معنویات به دست می‌آید.

 

 

وی بیان کرد: عبور از سنگلاخ مشکلات، مصائب و معضلات زندگی امروزی بشر معاصر، در گره زدن  و انس بیشتر با آموزه های دینی و کلام ائمه اطهار (ع) است، روزها و شب‌هایی که درب‌های آسمان به سوی بندگان گنهکار باز است و باران رحمت ،مغفرت ، دوستی و محبت و هدایت از جانب حضرت حق، روان است.

 

 

حجت الاسلام زین العابدینی ، از همگان خواست با تعظیم شعائر و پاسداشت روزهای عزیز این ماه، ضمن گام نهادن در مسیر معنویت، اخلاص، شناخت و معرفت بیشتر نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت و تبعیت از امام عصر والزمان(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری، در حد توان برای معرفی چهره حقیقی اسلام به جهانیان بکوشند.

 

 

پایان پیام/ 89

نظر شما