شناسهٔ خبر: 39081586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام در گفتگو با بسیج مطرح کرد :

یاری‌رسانی به مردم سیل‌زده خوزستان تا برگزاری کنگره ملی شهدا در سال۹۸/ مقابل هر توطئه‌ای برای دفاع از نظام می‌ایستیم

سردار اباذر سالاری در گفت‌وگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج در بندرعباس، با اشاره به فراز و نشیب‌های سال 98 به تشریح اقدامات سپاه استان در سالی که گذشت پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای سال گذشته پس از وقوع بارندگی‌های شدید و سیل‌هایی که در استان‌های مختلف حادث شد، استان هرمزگان معین استان خوزستان برای یاری‌رسانی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ،وی افزود: از همان روزهای اولیه با اعزام گروه‌های جهادی و ارسال کمک‌های مورد نیاز مردم سیل‌زده و پخت غذای گرم و دیگر امکانات مورد نیاز اقدامات خود را آغاز کردیم.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: توفیق داشتیم در استان خوزستان 330 واحد مسکونی که آسیب‌دیده بود را یا بازسازی و یا به‌طور کامل احداث کنیم و در اختیار مردم سیل‌زده خوزستان در شهر کارون قرار دهیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ما کار پر برکتی آغاز کردیم و 200 قرارگاه تحول محلات را راه‌اندازی کردیم که در محلات مختلف با محوریت مسجد، امام جماعت مسجد و نخبگان و خیران این قرارگاه تشکیل و موضوعات مختلف در آنجا دنبال شد.

سالاری ابراز داشت: در این قرارگاه موضوعاتی نظیر موضوعات اجتماعی، فرهنگی، ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی و دیگر مباحث پیگیری شد.

وی در ادامه برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس را یکی از مهم‌ترین اقدامات سپاه در سالی که گذشت عنوان کرد و افزود: نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی و نمایش رزمی در هفته دفاع مقدس به مدت 10 روز در بندرعباس برگزار شد و مورد توجه و استقبال هم شهریان قرار گرفت.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: در ایام اربعین نیز با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان 32 موکب را در استان، مرز شلمچه، نجف و کربلا برپا کردیم و به زائران خصوصا زائران استان هرمزگان خدمات‌دهی انجام شد.

وی بیان داشت: دیگر کار پر برکت که بزرگترین رخداد فرهنگی استان نیز بود برگزاری کنگره ملی شهدای استان بود که برکات زیادی داشت و از آن کنگره به‌عنوان یک رخداد عظیم می‌توان یاد کرد که با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرفت.

سالاری گفت: در این کنگره قریب به 40 عنوان کتاب با موضوع شهدای استان تولید و منتشر شد در کنار این مستندهای زیادی نیز در مورد شهدا تولید شد ضمن آن که 1500 پروژه محرومیت‌زدایی در قالب‌های مختلف به تیت این شهدا به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: کارهای با برکت دیگری نیز در کنار کنگره انجام شد از جمله برگزاری جشن ازدواج آسان 1500 زوج و اهدای جهیزیه به این زوجین، معرفی شهدا، نصب تمثال مبارک شهدا در شهرها که جز اتفاقات با برکت این کنگره بود.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: یکی از برکات سال 98 دیدار جمعی از مسئولان برگزاری کنگره ملی شهدای استان با مقام عظمای ولایت بود که دیدار با برکتی بود و مقام معظم رهبری عنایت و توجه ویژه‌ای به هرمزگان داشتند و سلام گرم به یکایک مردم استان رساندند و معظم له تاکید بر توسعه جزیره هرمز داشتند که تاکنون در راستای تحقق فرمایش ایشان اقداماتی از سوی نهادهای مختلف از جمله سپاه انجام شده و اقدامات دیگری نیز انجام می‌شود.

وی دیگر مسئله مهم سال 98 را وقوع سیل در شرق استان هرمزگان و در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد عنوان کرد و اظهار داشت: پس از این سیل نیز سپاه میدان‌دار این عرصه بود و از همان روزهای اولیه در مناطق سیل‌زده حضور یافت و هم در جهت تهیه و عرضه امکانات اولیه مورد نیاز و هم آماده‌سازی منازل مسکونی اقداماتی انجام شد.

سالاری تصریح کرد: این آمادگی نیز برای ساخت و ساز منازل مسکونی وجود دارد و هر طور مسئولان صلاح بدانند از سوی سپاه آمادگی احداث وجود دارد.

وی یکی دیگر از اقدامات موثر سپاه در سال 98 را بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی در قالب‌های مختلف برشمرد و گفت: در 2 سال گذشته اقدامات خوبی در جهت محرومیت‌زدایی انجام شده و قریب به 50 میلیارد تومان پروژه خدمت‌رسانی از جمله آبرسانی، ساخت مدارس و مسجد و خانه عالم، پارک، مجموعه‌های ورزشی و موضوعاتی که منجر به اشتغال جوانان می‌شد داشته‌ایم که عمدتا در مناطق محروم بوده است.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: یکی از اقدامات موثر سپاه در سال 98 در اختیار قراردادن تمام سالن‌های ورزشی خود برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان بود که در سال جاری نیز این اقدام با توسعه و امکانات بیشتر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری‌ اجتماع بزرگ 10 هزار نفری بسیجیان در سال 98 تصریح کرد: سال 98 علی‌رغم فراز و نشیب‌های مختلف، سال اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر استکبار بود، در این سال در هرمزگان و در دریای خلیج فارس پهپاد فوق مدرن آمریکا توسط سپاه ساقط شد که جز دستاوردهای نظام و انقلاب و از جمله توانمندی‌های سپاه پاسداران است.

سالاری افزود: دیگر دستاورد مهم سپاه در این حوزه توقیف نفتکش انگلیسی در پاسخ به تعدی که به نفتکش ایرانی شد بود که کمتر از 72 ساعت از فرمان حضرت آقا این نفتکش توسط سپاه توقیف شد و رها نشد تا انگلیسی‌ها به التماس افتادند.

وی دیگر واقعه مهم سال 98 را ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی عنوان و تصریح کرد: پس از این اتفاق همه شاهد پاسخ مقتدرانه نظام و سپاه به آمریکا بودند، تا الان هیچ کشوری جرات مقابله با آمریکا را نداشت اما آمریکایی‌ها باید از این به بعد منتظر باشند کشورها و جبهه‌های کوچک در برابر آنها ایستادگی کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: نظام جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران معبر را باز کرد و ترس آزادی‌خواهان را ریخت و امروز شاهد اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا هستیم و دنیا نیز به خوبی فهمیده اگر در برابر این نظام بایستد پاسخ ما به آنها پاسخ محکمی خواهد بود و این در عمل و با حمله موشکی سپاه به پایگاه عین الاسد اثبات شد.

وی در پایان اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید بدانند تا خوی استکباری دارند ما نیز روحیه ایستادگی در برابر آنان را داریم و به‌عنوان سربازان ولایت گوش به فرمان و آماده در صحنه و انگشت به ماشه آماده‌ایم در برابر هر توطئه‌ای برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی بایستیم.

نظر شما