شناسهٔ خبر: 39081035 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

خاطرات جلب مایک تایسون درباره نگهداری از ببر بنگال به‌عنوان حیوان خانگی: عاشق ببرها بودم و در کنار آنها می‌خوابیدم؛ آن زمان احمق بودم

پدرام پورامامعلی

مایک تایسون سال‌ها پیش، به فردی که به‌طور غیرقانونی وارد خانه‌اش شده بود و توسط ببر بنگالش آسیب جدی دیده بود، 250 هزار دلار پرداخت کرد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - مایک تایسون مدعی شده در گذشته، زمانی که یک فرد به‌طور غیرقانونی وارد حریم محل سکونتش شده بود مبلغ 250 هزار دلار پرداخت کرد چون حیوان خانگی معروفش که یک ببر بنگال بود به دست فرد متجاوز آسیب جدی وارده کرده بود!

قهرمان سابق دسته سنگین‌وزن بوکس حرفه‌ای که اکنون 53 سال دارد در گذشته از یک ببر بنگال به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کرد اما پس از یک حادثه وحشتناک مجبور به فروش آن حیوان شد. در یک مصاحبه با فت جو، رپر آمریکایی، از مایک تایسون پرسیده شد آیا درست است که ببرش از قفس بیرون پریده بود و به یک همسایه حمله کرد، اما مایک آهنین اینطور پاسخ داد:

نه، نه، نه جو، ماجرا این نبود. یک نفر از حصار خانه من، جایی که ببر در آن بود، بالا رفت و شروع به بازی کردن با ببر کرد. ببر آن خانم را نمی‌شناخت پس حادثه بدی پیش آمد. او وارد ملکی شده بود که یک ببر در آن قرار داشت. وکلایش سعی در شکایت داشتند تا وقتی که متوجه شدند او از حصار بالا رفته و وارد حریم یک ببر شده است. وقتی که من دیدم ببر چه بالایی سر دستش آورده، چون آن زمان پول زیادی داشتم به او 250 هزار دلار یا چنین مبلغی دادم چون بدجور دخلش آمده بود. شما نمی‌توانید باور کنید که ببرها قادرند با گوشت انسان چه کاری بکنند. من هم خبر نداشتم. آن زمان احمق بودم. 100 درصد هیچ راهی برای اهلی کردن این گربه‌ها وجود ندارد. آنها شما را به طور تصادفی می‌کشند، حتی شاید قصد کشتن شما را نداشته باشند اما این کار را اتفاقی انجام می‌دهند. ببرها بسیار قدرتمندند مخصوصا اگر شما با جدیت با آنها بازی کنید. اگر به آنها مشت بزنید به شما ضربه خواهند زد و کارتان تمام است. من عاشقشان بودم و کنار آنها می‌خوابیدم. خوشحالم به این آگاهی رسیدم که در حال انجام کار اشتباهی بودم. نباید در خانه‌ام از آنها نگهداری می‌کردم. نباید آنها را اهلی می‌کردم، فکر می‌کردم اهلی شده‌اند اما اشتباه می‌کردم.

ایده خرید ببر زمانی به سر تایسون زد که او به دلیل تجاوز جنسی در زندان بود و پس از گفتگو با دلال ماشین‌هایش تصمیم به خرید ببر گرفت. وی در این رابطه می‌گوید:

من 3 ببر در خانه‌ام داشتم. پدر و مادرش را هم داشتم. در زندان بودم و با یک دوست که از او ماشین خریده بودم صحبت می‌کردم. او گفت ماشین‌ها را پس می‌گیرد و به‌جای آنها چند حیوان به من می‌دهد. من از او پرسیدم چه حیوانی و او گفت اسب و حیوانات دیگر چون پدرش ببرها و شیرها را جفت می‌داد. دوستم گفت این حیوانات از ماشین فراری هم جالب‌ترند. من هم از او خواستم وقتی از زندان آزاد شدم برایم چند ببر سفارش بدهد. قرار بود تا چند ماه دیگر مرخص شوم. پس وقتی که به خانه رفتم توله ببر را داشتم.

برچسب‌ها:

نظر شما