شناسهٔ خبر: 39080832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ادامه رویارویی طالبان با آمریکا و دولت افغانستان؛ هیئت مذاکره کننده کابل رد شد

طالبان که پیش از این بارها مذاکره با دولت افغانستان را رد کرده بود، بار دیگر هیئت مذاکره کننده کابل را به دلیل عدم نمایندگی از تمام جریان‌های سیاسی رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهارداشت که «امارت اسلامی بر اساس توافقنامه بارها برای مذاکرات بین‌الافغانی با طرف‌های تاثیرگذار افغانستان ابراز آمادگی کرده است اما تاکنون تیم با صلاحیت و فراگیر تشکیل نشده است».

وی در این بیانیه هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان را رد کرد.

در بیانیه طالبان آمده است که «اداره کابل» در مذاکرات بین‌الافغانی باید به عنوان عضو در کنار سایر طرف‌ها حضور یابد.

مجاهد خاطرنشان کرد که این هیئت خلاف موضوع اصولی طالبان و توافقنامه آمریکا است و باید از تمام طرف‌ها در افغانستان نمایندگی کند.

بیانیه طالبان تاکید کرد که با هیئتی وارد مذاکره خواهد شد که بر اساس توافق‌های انجام شده و معیارهای وضع شده تشکیل شود.

این اظهارات در حالی صورت گرفته است که برخی از احزاب و سیاسیون در افغانستان نسبت به هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان انتقاد داشتند.

از سوی دیگر، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به منتقدان هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان گفته بود که تیم مذاکره کننده فراگیر است.

وی در توییترش نوشته بود: «آن‌ها برای گفت‌وگوها با طالبان یک تیم مذاکراتی همه‌شمول تشکیل داده‌اند. هیئت افغانستان نمایانگر نمای واقعی ملت و نقش سازنده‌ی زنان است».

طالبان بارها در گذشته اعلام کرده بود که با دولت افغانستان به عنوان یکی از طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/.

نظر شما