شناسهٔ خبر: 39080413 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سینماهای چین باز نشده تعطیل شد

چین دوباره همه سینماهایی را که در روزهای اخیر با تردید باز شده بودند، تعطیل کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که دولت چین در دو هفته اخیر صدها سالن سینما را در نقاط مختلف این کشور باز کرده بود، اما اکنون دستور داده شده تا همه سالن‌های سینما دوباره بسته شوند. این در حالی است که قرار بود از امروز بیش از ۲۰۰ سالن سینما در شانگهای به جمع سینماهایی که در روزهای اخیر در نقاط مختلف چین بازگشایی شدند، بپیوندند.

هر چند هنوز دلیل مشخصی برای این کار ذکر نشده اما گفته می‌شود دولت چین بیمناک خیزش موج دوم گسترش ویروس کرونا است. در روزهای اخیر بیش از ۶۰۰ سالن سینما در نقاط مختلف چین کارت سبز گرفته بودند تا کار خود را از سر بگیرند؛ اما دفتر فیلم پکن جمعه شب آخر وقت با دستور فوری از همه آنها خواست تا دوباره تعطیل کنند.

این در حالی است که پنجشنبه شهرداری شانگهای خبر داده بود که مجوز آغاز به کار مجدد ۲۰۵ سالن این شهر را کسب کرده است. طرح بازگشایی مرحله به مرحله ۷۰ هزار سالن سینما در چین تلاش داشت تا سینماها را دوباره به حیات بازگرداند. گفته شده تعطیلی دوباره سینماها به معنی تعطیلی یکی دو هفته‌ای نیست و باید انتظار این را داشت که این بار بازگشایی سینماها مدت زیادی طول بکشد.
 

نظر شما