شناسهٔ خبر: 39080384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از 24 ساعت در سردخانه بودن تا 24 ساعت جنگ در میدان کرونا

شهیدی که در دوران هشت سال دفاع مقدس بعد از 24 ساعت در سردخانه بودن زنده شد، این روزها 24 ساعته در حال خدمت در عرصه جهاد با کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، دوران هشت سال دفاع مقدس دوران سراسر تلخ و شیرینی بود که هیچ‌گاه از خاطره‌ها محو نخواهد شد.

آتش و دود، ایثار و فداکاری، جان دادن و جان بخشیدن جزئی جدایی‌ناپذیر از روزهای تلخ و شیرین جنگ بود، دورانی آغشته با خون که با تمام سختی‌هایش درس‌های فراموش‌نشدنی به همراه داشت.

سال‌هاست از روزهای دود و آتش می‌گذرد اما خاطرات زیبای آن بارها و بارها در ذهن‌ها مرور شده است، خاطرات فراموش‌نشدنی از جلوه‌های ایثار و گذشت انسانی.

 

  خاطره زنده شدن برخی از شهیدان بعد از روزها و ساعت‌ها در سردخانه بودن یکی از زیباترین خاطرات دوران جنگ است، که یکی از این خاطرات را همه به یاد داریم، «من دو روز در سردخانه بودم» حکایتی جالب و خواندنی از  علی‌اکبر ابراهیمی جانبازی است که بعد از مجروح شدن به‌عنوان شهید دو روز در سردخانه شهدا نگهداری می‌شود و زمانی که خبرنگاری برای گرفتن عکس از شهدا به سردخانه می‌رود با انعکاس نور فلش دوربین خبرنگار به هوش آمده و چشمانش را باز می‌کند و...

داستان مهدی عشور را نیز همه به یاد داریم داستان مردی که 10 روز در میان شهدا بر زمین جبهه، در حالت بیهوشی خفته بود و دو روز نیز را در سردخانه سپری کرد، اما به خواست خدا زنده ماند تا پیام‌رسان ارزش‌های دفاع مقدس باشد.

علی قادری جانباز بسیجی دوران هشت سال دفاع مقدس در شهر برازجان  نیز پس از 48 ساعت ماندن در سردخانه به زندگی بازگشت.

 سعید ابراهیمی نیز از شهدای زنده دوران هشت سال دفاع مقدس است که یک روز تمام را در سردخانه بود، اما زنده ماند تا امروز سندی باشد بر فداکاری‌های مدافعان سلامت.

 

  در این روزها که مبارزه با کرونا به جنگ جهانی تبدیل‌شده، کم نیست صحنه‌هایی همچون صحنه‌های ایثار و گذشت دوران هشت سال دفاع مقدس، صحنه‌هایی مملو از فداکاری و گذشتن از خود برای وطن.

همراهی جهادگران در کنار مدافعان سلامت صحنه‌ای تکراری اما دل‌نشین این روزهای جنگ با کروناست.

کادر درمانی، پزشکان و پرستاران مبارزان خط مقدم علیه کرونا بوده و با ازخودگذشتگی و فداکاری برای سلامت هم‌وطنان تلاش می‌کنند.
در کنار این مدافعان سلامت، اقشار مختلف مردم و جوانان جهادی و انقلابی نیز مثل همیشه در شرایط سخت‌پا به میدان گذاشته‌اند و از تولید و توزیع اقلام بهداشتی تا ضدعفونی کردن خودجوش اماکن عمومی مشغول خدمت هستند.
بسیاری از سازمان‌ها و نیروهای مسلح نیز ظرفیت‌های خود را در خدمت مقابله با کرونا قرار داده‌اند که مجموعه این تلاش‌ها باعث دلگرمی مردم و زحمتکشان نظام سلامت کشور شده است. 
فداکاری کادر درمان و اقدامات خودجوش مردم برای مبارزه با کرونا برگ زرینی در تاریخ کشور خواهد بود تا همه بدانند روزی مدافعان سلامت جان‌برکف برای حفظ سلامت جامعه گام برداشته و مردم انقلابی و جهادی نیز همچون همیشه برای یاری‌رساندن به هم‌وطنان سر از پا نشناختند.
سعید ابراهیمی جانباز اراکی که ۲۴ ساعت در سردخانه بوده و دوباره به این دنیا بازگشته نیز از مبارزان مردمی علیه جنگ با ویروس کرونا است.
این جانباز اراکی که امروز در جبهه جنگ با کرونا بار دیگر همچون روزهای دفاع مقدس به میدان آمده، بدون هیچ توقع و دریافت کمکی از سوی مسوولان برای حفظ سلامت کادر درمان و هموطنانش تلاش می‌کند.

وی با کمک خیر اراکی ساکن در کانادا در قالب گروه جهادی شهید سلیمانی اراک اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید لباس حفاظتی خط یک پرستاری ویژه کادر درمانی در هنرستان دخترانه پوشینه بافت اراک کرده است که 50 نفر از نیروهای مردمی در این کارگاه فعالیت دارند.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در اراک می‌گوید: از اوایل اسفند و پس از شیوع کرونا آغاز به کار بودیم و با فراهم شدن شرایط فراخوانی منتشر کردیم و امروز در دو نوبت صبح و عصر در این کارگاه فعالیت می‌کنیم.

  وی بیان کرد: از ۲۴ اسفندماه تاکنون با کمک جهادگران و نیروهای مردمی بیش از ۲۶ هزار ماسک و بیش از ۲۵۰ دست گان و لباس خط مقدم پرستاران کرونایی تولید کرده‌ایم.

مسئول کارگاه تولید ماسک و لباس در پاسخ به سؤال چگونگی تشکیل این کارگاه گفت: فرهنگی هستم و با خیاطی آشنایی ندارم اما با نظر خداوند و بقیه‌الله برای خدمت به مردم و کشور این کار آغاز شد و به همت جهادگران مشغول در این کارگاه، روزانه بیش از ۳ هزار ماسک و لباس تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) روزانه یک وعده غذایی و چرخ خیاطی در اختیار ما قرار داده و ما نیز در حال انجام وظیفه شرعی و عرفی خود در این شرایط هستیم و تولیدات به صورت رایگان در اختیار مردم و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

مسئول کارگاه تولید ماسک و لباس عنوان کرد: جهادگران این کارگاه مجانی کار نکرده و از خداوند حقوق می‌گیرند چراکه «بنی آدم اعضای یک پیکرند» و امروز که کادر درمانی بی‌خواب و خسته هستند باید به کمک آنها شتافت.

ابراهیمی از مردم درخواست کرد که در خانه بمانند و به توصیه‌ها توجه کنند تا هر چه زودتر این بلا و گرفتاری از کشور دفع شود.

این روزهای سخت کادر درمانی بیمارستان‌ها می‌گذرد و می‌رود. چیزی که هرگز از ذهن مردم نخواهد رفت، تلاش شبانه‌روزی پرستاران، پزشکان و درمانگران و همه فعالان بخش بهداشت کشور است که باید گفت سفید پوشیده‌اند تا ما سیاه نپوشیم.

امروز مردم قدرشناس خدمات کادر درمانی هستند و بیش از گذشته نسبت به سختی کار آن‌ها و خدماتی که این قشر برای جامعه دارد، آگاه شده‌اند.

جهادگران خدمت نیز که در عرصه‌های مختلف فعالیت کرده، نشان دادند نباید منتظر بود و از کمبود‌ها نالید، بلکه با یک یا علی می‌توان بر مشکلات فائق آمد.
برای مدیریت این بحران باید تمام مردم همدل شده و دلسوزانه به هموطنان خود کمک کنند.

 

انتهای پیام/خ

نظر شما