شناسهٔ خبر: 39080021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بوستان ها و مکان های دیدنی البرز تعطیل هستند

کرج - ایرنا - بوستان های تفریحی و مکان های تاریخی و دیدنی استان البرز برای پیشگیری از گسترش دامنه شیوع بیماری کرونا تا عادی شدن وضعیت تعطیل هستند.

صاحب‌خبر -

 رییس  سازمان سیما، منظر و زیباسازی شهرداری کرج روز یکشنبه به ایرنا گفت : به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور و استان البرز اقدامات خاصی برای پیشگیری و مهار این بیماری در حوزه بوستان های تفریحی کرج و سایر مناطق استان عملی شده است.

پیمان بضاعتی پور افزود: در گام نخست سمپاشی وسایل بازی و فضای کامل بوستان ها به صورت مستمر در برنامه کاری قرار گرفته ضمن آنکه محدودیت های رفت وآمد نیز در فرایند توصیه ای و اجباری در این مکان ها اعمال شده است.

وی اظهار داشت: بوستان‌های کرج  تا رفع بیماری کرونا وعادی شدن وضعیت  تعطیل هستند و محدودیت‌هایی ویژه‌ای در روزهای ۱۲ تا ۱۳ فروردین ماه جاری در نظر گرفته‌شده که به‌هیچ‌عنوان اجازه ورود به بوستان‌ها داده نخواهد شد.

 با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری به موقع از شیوع بیشتر آن و در راستای حفظ سلامتی شهروندان مردم از حضور در این محدوده ها خودداری کنند.

بضاعتی پور با بیان اینکه امسال هیچ کدام از اماکن تفریحی گردشگری و بوستان های شهر کرج میزبان آیین طبیعت نیستند، افزود: محدودیت های ویژه ای در  روزهای ۱۲ تا  ۱۳ فروردین در نظر گرفته شده که به هیچ عنوان اجازه ورود به بوستان ها پارکها و عرصه های فضای سبز داده نخواهد شد و از شهروندان تقاضا داریم برای حضور و اطراق در این اماکن برنامه ای نداشته باشند.
رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از توقف کلیه فعالیتهای خدمات عمومی در پارکهای سطح شهر کرج خبر داد و اضافه کرد: انتظار داریم شهروندان از انجام فعالیتهای خارج از منزل و حضور غیر ضرور در سطح شهر و پارکها و  بوستان ها خودداری کنند و همکاری لازم را با نیرو های حراست فیزیکی فضای سبز و نیروهای انتظامی  داشته باشند.

کلانشهر کرج حدود ۲۷۰ بوستان بزرگ ، متوسط و کوچک دارد.

همچنین طبق تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا استان البرز تمام بوستان ها و مکان های تفریحی ، تاریخی و گردشگری و تجمعات استان تا عادی شدن وضعیت تعطیل هستند.

استان البرز ۱۷ شهر و ۲۸۸ روستا دارد. این استان دارای حدود ۵۰۰ مکان و اثر تاریخی و طبیعی از جمله تپه تاریخی و ۹ هزار ساله ازبکی ، کاخ تاریخی مروارید و کارونسرای شاه عباسی است که درهای  تمام این مکان ها به علت شیوع بیماری کرونا بر روی گردشگران بسته است.  

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظر شما