شناسهٔ خبر: 39079996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ واحد صنفی متخلف در البرز پلمب شد

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف مرکز البرزگفت: در اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا، ۱۵ واحد صنفی متخلف در این استان پلمب شد.

صاحب‌خبر -

بهروز حصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : طی بازرسی های روزانه بازرسان اصناف استان البرز درسطح استان، روز گذشته ۳۰۰ واحد صنفی مورد بازدید قرارگرفت که ۳۰ واحد متخلف نیز اخطار پلمب دریافت کردند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد کرونای استان البرز مقرر شد تمام واحدهای صنفی به جز صنوف خاص تا ۱۵ فروردین ماه جاری از ادامه فعالیت خودداری کنند.

حصاری یادآورشد که با همکاری خوب اصناف، اماکن نیروی انتظامی و دستگاه قضایی  بیش از ۹۸ درصد صنوف همکاری لازم را داشتند و نسبت به بستن واحد صنفی خود اقدام کردند.

رییس اتاق اصناف البرز گفت: اصناف با توجه ضررهای بسیار زیاد مالی در آستانه سال نو ، اما همکاری لازم را برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را دراستان البرز دارند .

وی خاطرنشان کرد: فقط واحد های صنفی فروشگاه های زنجیره ای، موادپروتئینی(مرغ، ماهی، گوشت قرمز) ، نانوایان ، خواربارفروشان ، سوپرمارکت ، لبنیات فروشان، داروخانه ها، تجهیزات پزشکی و  میوه فروشان می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی فعالیت داشته باشند.

حصاری تاکید کرد:  بقیه صنوف اجازه فعالیت ندارند و تا کنترل اوضاع ویروس کرونا برابر قانون با از هرگونه فعالیت صنفی خودداری کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی خدماتی،تولیدی و توزیعی در استان البرز فعالیت می کنند.

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

نظر شما