شناسهٔ خبر: 39079895 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه بندرانزلی:

جوانان سخت افزار و نرم افزار «جهش تولید» را ایجاد کنند

سعیده مصطفوی

امام جمعه بندرانزلی به نقش جوانان در عرصه فضای مجازی و تولید محتوای فرهنگی در تحقق شعار «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: جوانان در همه حوزه ها نقش چشمگیر دارند و می توانند در حوزه فضای مجازی نیز در راستای جهش تولید اثرگذار و فعال باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در گفت وگو با ایسنا، به نامگذاری سال ۹۹ از سوی رهبر انقلاب اشاره و اظهار کرد: نامگذاری هایی که هر سال انجام می‌شود براساس پیش بینی و طراحی مجموعه مورد نیاز برای رشد و پیشرفت کشور است که از طرف مقام معظم رهبری تبیین می شود و این نکته هم قابل توجه است که این نامگذاری ها منحصر به یک سال نیست، بلکه باید به عنوان یک مجموعه به هم پیوسته و مرتبط با هم همیشه مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر سال یک شعار برجستگی دارد و به تعبیری یک بخش به بخش های قبلی اضافه می شود، افزود: شعار امسال هم در راستای شعارهای سال های اخیر است و مربوط به مباحث اقتصادی اعم از اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید می باشد که تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: این نامگذاری ها اگر به صورت جامع و دقیق توسط همه بخش‌ها و در همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد، قطعا آثار و نتایج مثبتی در پیشرفت و تامین استقلال کشور در ابعاد مختلف خواهد داشت؛ به ویژه در سال های اخیر در مباحث اقتصادی می توانیم با تکیه بر این شعار، استقلال کشور را در مباحث اقتصادی به خوبی تامین کنیم.

شمس الدین با تاکید بر اینکه تا یک عزم همگانی برای عمل به شعار «جهش تولید» ایجاد نشود و این مسئله مورد توجه همگان قرار نگیرد، نتیجه بخشی لازم را نخواهد داشت، گفت: همه باید تلاش کنند و به صورت فراگیر این شعار مورد توجه قرار گیرد تا آثار خود را در زندگی مردم نشان دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان انزلی ظرفیت های فراوانی دارد، تصریح کرد: باید ظرفیت‌هایی که در انزلی و حتی شهرها و سایر استان‌ها وجود دارد، توسط مجموعه هایی با نگاه فرابخشی به صورت پازل هایی که تامین کننده هدف کلی و تحقق شعار است، ایجاد شود و به صورت یکپارچه برای تحقق «جهش تولید» تلاش کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه شهرستان ما در ابعاد مختلف تحقق شعار سال می‌تواند نقش‌آفرین باشد، افزود: انزلی امکانات فراوان اعم از دریا و ساحل و نیروهای توانمند و نخبه و سرمایه‌های مادی و معنوی دارد که می‌تواند در این جهت مورد استفاده قرار گیرد و بازدهی خوبی داشته باشد لذا این ظرفیت ها باید توسط گروه ها و مجموعه های دولتی و مردمی احصا شود و برنامه لازم مورد طراحی قرار گیرد تا به بهترین وجه موثر واقع شده و نقش آفرینی کنند.

وی به نقش جوانان در عرصه فضای مجازی و تولید محتوای فرهنگی در تحقق شعار «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: جوانان در همه حوزه ها نقش چشمگیر دارند و می توانند در حوزه فضای مجازی نیز در راستای جهش تولید اثرگذار و فعال باشند و نرم افزار و سخت افزار این شعار را فراهم کنند.

شمس الدین تاکید کرد: آنچه ضروری است جوانان باید با برنامه ریزی، طراحی، رایزنی، همفکری و ظرفیت افزایی بتوانند در کنار هم و بدون هدر دادن نیروی و پرهیز از موازی کاری همکاری منسجم داشته باشند و از این توانمندی برای تامین نیازهای محتوایی فضای مجازی در حوزه شهرستانی، استانی، ملی و حتی بین المللی استفاده کنند، زیرا این توانایی در قشر جوان وجود دارد.

امام جمعه بندرانزلی با مهم عنوان کردن عزم ملی و اراده جمعی در تحقق شعار سال، تاکید کرد: عزم ملی و اراده جمعی در تحقق «جهش تولید» مهم است و اگر توانستیم این عنوان را با فرهنگ سازی و تبیین نیازهایی که برای تحقق آن وجود دارد انجام دهیم در آن شرایط هر فرد با هر توانی که برای پیشرفت این شعار در خود و امکانات خود می‌بیند به میدان خواهد آمد.

شمس الدین نیازسنجی و امکان‌سنجی درخصوص اقدامات لازم برای تحقق شعار سال را مهم برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه بایستی همه نقاط کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم و ظرفیت‌ها و نیازها در کشور را بسنجیم فراتر از کشور در حوزه تولید در همه ابعاد مخصوصا در حوزه اقتصاد باید نگاه ویژه داشته باشیم و براساس نیازهای درونی و بیرونی اقتصادی ساز و کارها را تنظیم کنیم، زیرا کشور ظرفیت های خوبی در عرصه صادرات صنایع و تولیدات متکی به دانش داخل را دارد.

وی تاکید کرد: برای تحقق شعار سال ما باید در یک دوره یکساله عزم جدی داشته باشیم و علاوه بر اینکه نتایج اولیه آن را ببینیم، تلاش و پشتکار برای کسب نتایج مفید و تداوم برای سال‌های بعد داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما