شناسهٔ خبر: 39079879 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانش بنیان‌ها در فارس به میدان آمدند

پای شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس به کرونا ویروس کشیده شد و محققان استان برای ریشه‌کنی و مهار این مهمان ناخوانده آستین همت را بالا زده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرونا ویروس تاکنون ۶۶۹  نفر از مردم فارس را درگیر کرده و شش شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری فارس برای تامین سلامت مردم به میدان آمدند.

رییس شرکت ذخایر زیستی فارس گفت: شش شرکت دانش بنیان فارس برای تهیه مواد ضد عفونی کننده از جمله الکل، آب مقطر و گلیسیرینبه میدان آمدند.

معصومی گفت: ما روزانه توان تولید ۳۰ هزار بطری مواد ضدعفونی را داریم درحالیکه بدلیل نبود مواد اولیه و الکل تولید روزانهاین شرکتها به ۶ هزار بطری رسیده است.

او با بیان اینکه قرار شده برای هر لیتر الکل به شرکت‌های تولید کننده مواد ضد عفونی کننده ۱۵ هزار تومان پرداخت شود تصریح کرد: گاه حواله الکل هم داده نمی‌شودو مجبوریم از استان‌های دیگر مثل خوزستان الکل وارد کنیم که هر لیتر آن را ۲۴ هزار تومان به ما می‌فروشند.

حیدری معاون غذا و دارو با بیان اینکه در فارس با کمبود الکل روبرو هستیم گفت: سه کارخانه تولید الکل فارس روزانه ۱۶هزار و ۵۰۰ لیتر الکل تولید می‌کننددرحالی که بعد از پایان تعطیلات نوروزاستان فارس به ۵۰ هزار لیتر الکل نیاز دارد که بایستی تولید شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما