شناسهٔ خبر: 39079561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین اعلام کرد:

افزایش ۶ درصدی کشت گندم در مزارع کشاورزی استان قزوین

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری کشت گندم در مزارع کشاورزی این استان ۶ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از راضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و دیم رفته است که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

همچنین طی کشت محصول جو ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم.

وی بیان کرد: قیمت گندم برای امسال ۲۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد رشد قیمت داشته که در سال جهش تولید؛ اولین گام پایداری تولید محسوب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت بارندگی در سال زراعی جاری خاطر نشان کرد: تاکنون ۲۷۶ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش بارش در استان داشته‌ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریباً ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

به گفته‌ی وی؛ امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هزار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هزار هکتار انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و انشاءالله با مبارزه به موقع با سن مادر محصول خوبی تولید خواهیم کرد.

به گفته‌ی اسماعیلی؛ همچنین با توجه شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون‌های ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کودهای مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تأمین شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

نظر شما