شناسهٔ خبر: 39079557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فرمانده سپاه استان البرز:

سپاه تا تا ریشه‌کنی‌ کامل ویروس کرونا در کنار مردم خواهد بود

فرمانده امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: برای ریشه کنی بیماری کرونا از تمام توان خود استفاده می کنیم و تا پیروزی کامل بر کرونا در کنار مردم خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین ، سید یوسف مولایی در تشریح اقدامات سپاه در مبارزه با کرونا گفت: سپاه استان البرز به همراه تمام مجموعه هایش شامل لشکر عملیاتی ۱۰ سید الشهدا (ع) و سپاه نواحی استان و اقشار بسیج از نخستین روز وارد ماموریت مقابله با کرونا شدند.

فرمانده امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ماموریت ها در این عرصه را متنوع و متکثر دانست و گفت: این ماموریت ها در تمام ابعاد بهداشتی، درمانی،‌امنیتی، آموزشی، راهنمایی، ضدعفونی،‌گندزدایی و می باشد که این اقدامات در کمک به مسؤولین و متولیان امر انجام می شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز طلایه دار اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای با بیماری کرونا است، افزود: تاکنون تعدادی از بسیجیان و سپاهیان در راه مقابله با این بیماری آلوده و بیمار شده اند.
فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: برای ریشه کنی بیماری کرونا از تمام توان خود استفاده می کنیم و هر اقدامی را برای مردم همچون ضدعفونی،‌ گندزدایی، رفع آلودگی معابر مناطق و حتی ورودی منازل، کمک به درمان، پایش بیماری و بیماریابی و همچنین اقداماتی مثل انتقال وسایل و تجهیزات مورد نیاز به مردم انجام می دهیم.
وی اظهار داشت:‌ تشکیل قرارگاه های محله محور یکی از اقدامات شاخص سپاه در مقابله با کرونا است که در این قرارگاه ها تمام فعالیت ها در حوزه آفندی و پدافندی در محلات متمرکز می شود.
سردار مولایی بیان داشت: این قرارگاه ها متشکل از عناصر موثر در محلات همچون امام جماعت محله، بهداشت و درمان، معتمدین محلی و نیروی انتظامی، سپاه و تعدادی از اهالی فن می باشد.
وی همچنین به ایجاد نقاهتگاه هایی در تمام شهرستان ها اشاره کرد و افزود: برای ایجاد این نقاهتگاه ها سوله هایی با عنوان ۹ دی آماده سازی شده تا در صورت نیاز بیماران به آنجا منتقل شوند.
فرمانده سپاه امامحسن مجتبی (ع) همچنین به اقدامات بسیج و جهادی در تولید و توزیع لوازم و مواد پیشگیرانه اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون مقادیر زیادی ماسک، امکانات و تجهیزات حفاظت انفرادی در مقابل ویروس کرونا در پایگاه ها و کارگاه های جهادی تولید شده ضمن اینکه سپاه و بسیج در توزیت مناسب و عادلانه خارج از مباحث مربوط به احتکار نیز اقدامات مناسبی داشته است.
سردار مولایی یکی دیگر از اقدامات را در حوزه فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در این فضا اقدام به تولید محتوا و آموزش برای پیشگیری از بیماری کرونا انجام شده است ضمن اینکه این آموزش ها به صورت رو در رو و محله به محله نیز در کمک به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام می شود.
وی افزود:‌ تمام این اقدامات در راستای حمایت و صیانت از مردم در استان انجام می شود که موثر هم بوده و اینکار تا آخرین روز ریشه کنی ویروس از استان ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه بسیج و سپاه به صورت شبانه روزی در کمک به ارگان های متولی پایدار و استوار هستند، اضافه کرد:‌یکی از مهم ترین کمک ها برای ریشه کنی بیماری ضمن حمایت و کمک به مردم، در خانه ماندن و جلوگیری از سفرهای غیرضرور است تا این ویروس را همچون تعدیدات دیگر ریشه کن کنیم.

46

برچسب‌ها:

نظر شما