شناسهٔ خبر: 39079407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت جهادی ۲۷ هزار بسیجی فارس با ماموریت مهار کرونا

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان فارس گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار بسیجی در قالب حدود هفت هزار گروه جهادی در عملیات مقابله با شیوع کرونا مشارکت داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمد رجبی گفت: قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان برای کمک به مردم و مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا، طبق تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس گفت: یکی از این عرصه‌ها بحث رفع آلودگی از معابر و مبلمان شهری و مجتمع‌های مسکونی است که تاکنون حدود هفت هزار تیم از بسیجیان جهادی به تعداد حدود ۲۷ هزار نفر به کارگیری شده اند.

او اظهارکرد: همچنین در همین راستا یگان‌های جنگ نوین مراکز سپاه مستقر در استان فارس از لشکر ۱۹ فجر، نیروی زمینی و نیروی دریایی به میزان سه هزار و ۶۰۰ نفر روز انواع دستگاه‌های دی اس ام ۲۵۰۰ و ۲۰۰۰، درفش و هولتر جنگ نوین به کارگیری شده است.

رجبی ادامه داد: پنجشنبه هفتم فروردین‌ماه جاری نیز رزمایش دفاع بیولوژیک را برگزار کردیم که در یک اقدام جهادی تمام شهر شیراز در یک مرحله مورد عملیات رفع آلودگی قرار گرفت.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان فارس بیان کرد: در یک ماه گذشته هر شب از ساعت ۲۱ تا صبح نسبت به رفع آلودگی و گندزدایی از معابر اقدام شده است.

او گفت: موضوع دیگری که سپاه در اجرای آن مشارکت دارد، بحث ایستگاه‌های غربالگری شهری و روستایی و مبادی ورودی و خروجی تمام شهرستان‌های استان است که در حدود ۵۸ ایستگاه با ۹۶۲ تیم، سه هزار و ۸۴۸ نفر کار غربالگری و تب سنجی را انجام می‌دهند.

سرهنگ رجبی افزود: همچنین بسیجیان استان فارس برای مقابله با بیماری کرونا در بحث سرکشی از اماکن و اصناف مشارکت دارند که تا کنون حدود ۴۰۰ تیم شامل هزار و ۲۰۰ نفر در سطح استان به کارگیری شدند که بحث سرکشی را دنبال می‌کنند و تذکر‌های لازم را در قالب دستوراتی که از دادستان‌ها گرفته شده به عنوان ضابط قضایی می‌دهند.

او ادامه داد: بحث دیگری که سپاه فجر استان فارس دنبال می‌کند و اشرافیت اطلاعاتی و مقابله با محتکران اقلام وتجهیزات بهداشتی است که تاکنون ۲۷ عملیات اطلاعاتی در این زمینه اجرا شده است.

معاون عملیات سپاه فجر استان فارس گفت: در این عملیات‌ها حدود ۶۰ هزار لیتر الکل، یک میلیون و ۲۰۰ هزار جفت دستکش، ۵۵ هزار عدد ماسک و ۱۰۰ هزار پد الکلی کشف و تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

سرهنگ رجبی افزود: همچنین بیش از ۴۰ کارگاه تولید ماسک و مواد ضد عفونی در سطح شهرستان‌های استان توسط معاونت آماد و پشتیبانی سپاه فجر با مشارکت بسیج سازندگی، بسیج اصناف و بسیج کارگری راه اندازی شده است که این کارگاه‌ها تحت نظارت و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت معدن و تجارت فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: چهار هزار بسته معیشتی را در یک نوبت بین خانواده‌های نیازمند و افرادی که به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار مشکل اقتصادی شدند توزیع کردیم و در آینده نزدیک نیز بسته دوم را توزیع خواهیم کرد.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی سپاه فجر استان فارس گفت: موضوع دیگر مشارکت بسیج در طرح ملی بسیج سلامت است که در این خصوص در بحث بهداشت محیط و تامین تیم همیار مراقب سلامت در مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت ورود پیدا کردیم.

سرهنگ رجبی افزود: تامین تیم مراقب سلامت، پیگیری موارد مشکوک، بیماریابی، آموزش، ارجاع، سالم سازی محیط و خرید مایحتاج مورد نیاز بیماران قرنطینه‌ای از دیگر اقدامات تیم‌های بسیجی است.

او ادامه داد: در بحث طرح ملی بسیج سلامت سه هزار و ۷۴۰ تیم بسیجی ورود پیدا کردند که شامل ۱۴ هزار و ۹۶۰ بسیجی است.

معاون سپاه فجر استان فارس گفت: با ورود بسیج به این موضوع تاکنون در بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان فارس غربالگری انجام شده است که رتبه یک کشور را کسب کردیم.

سرهنگ رجبی افزود: همچنین در بحث تامین آمبولانس، پزشکیار و پرستار مورد نیاز اورژانس و بیمارستان‌های معین بیماران کرونا از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و مراکز بهداری سپاه استفاده کردیم و امکانات و نیرو‌های لازم در اختیار گذاشته شده است.

معاون سپاه فجر فارس در ادامه گفت: همچنین درخصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی که اخیرا ابلاغ شده، اعلام آمادگی کردیم در کنار نیروی انتظامی که فرماندهی میدانی را بر عهده دارد، از نهم فروردین‌ماه جاری و در قالب طرح تعامل با ناجا به نیروی انتظامی در بحث اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمامی مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها و همچنین در بحث سرکشی اماکن و گشت‌های درون شهری و برون شهری کمک کنیم.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

نظر شما