شناسهٔ خبر: 39079385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

سئول: کره شمالی دو پرتابه جدید شلیک کرد / این دو پرتابه، ظاهرا دو موشک بالیستیک کوتاه برد بوده اند

ایرنا

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد «کره شمالی بامداد امروز یکشنبه دو پرتابه جدید که ظاهرا دو موشک بالیستیک کوتاه برد بوده اند به سمت دریای شرقی شلیک کرده است». کره شمالی امسال یک سری آزمایش های تسلیحاتی و رزمایش های شلیک توپخانه انجام داده است به جز رزمایش شلیک توپخانه های کوچک، اعتقاد بر این است که پرتابه های امروز یکشنبه چهارمین آزمایش مهم سلاح های بالتسیک کره شمالی در سال جاری میلادی است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد «کره شمالی بامداد امروز یکشنبه دو پرتابه جدید که ظاهرا دو موشک بالیستیک کوتاه برد بوده اند به سمت دریای شرقی شلیک کرده است».

به گزارش ایرنا از یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل مشخصات این پرتابه ها هستند که هر دو در ساعت ۶:۱۰ صبح امروز یکشنبه از شمال شرقی به سمت شهر ساحلی وونسان شلیک شده اند.

گزارش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می افزاید این موشک ها بعد از ۳۰ کیلومتر ارتفاع حدود ۲۳۰ کیلومتر پرواز در ساحل وونسان فرود آمده اند.

در این گزارش آمده است در شرایطی که «جهان درگیر مبارزه با ویروس کرونا است» و تمام دنیا دچار مشکل شده است این نوع اقدامات نظامی کره شمالی بسیار نامناسب است و ما خواستار «توقف فوری» آن هستیم.

این بیانیه می افزاید: ارتش کره جنوبی ضمن حفظ آمادگی کامل، از نزدیک وضعیت را تحت نظر دارد و برای هرگونه واکنشی آماده است.

کره شمالی امسال یک سری آزمایش های تسلیحاتی و رزمایش های شلیک توپخانه انجام داده است به جز رزمایش شلیک توپخانه های کوچک، اعتقاد بر این است که پرتابه های امروز یکشنبه چهارمین آزمایش مهم سلاح های بالتسیک کره شمالی در سال جاری میلادی است.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی ۲۱ مارس (۲ فروردین ۱۳۹۸) انجام شد، هنگامی که پیونگ یانگ دو موشک بالستیک با برد کوتاه شلیک کرد.

مشخص نیست که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر آزمایش امروز هم نظارت داشته است یا نه، اگرچه خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داده است که سه آزمایش قبلی انجام شده در این ماه، تحت نظر وی انجام شده است.

همزمان دفتر «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد از نزدیک وضعیت را تحت نظر دارد و وزارت دفاع و سرویس اطلاعات امنیت ملی در حال مشورت با یکدیگر هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما