شناسهٔ خبر: 39079290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزارت صلح افغانستان:

طالبان حق مداخله در ترکیب هیات مذاکره کننده دولت افغانستان را ندارد

دولت افغانستان در واکنش به رد تیم مذاکره کننده اش توسط طالبان اعلام کرد که ترکیب هیات مذاکره کننده دولت به طالبان ارتباطی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت در امور صلح افغانستان در واکنش به موضع گیری اخیر طالبان درباره تیم مذاکره کننده دولت اعلام کرد که ترکیب هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به طالبان ارتباطی ندارد و این گروه نمی تواند در این رابطه دخالت کند.

ناجیه انوری، سخنگوی این وزارتخانه اظهارات طالبان را مداخله در امور طرف مقابل و خلاف اصول خواند و گفت: فراگیر بودن هیات مذاکره کننده به دولت افغانستان مربوط است نه به گروه طالبان.

ناجیه انوری بیان داشت: هیات مذاکره کننده دولت افغانستان، بعد از مشورت‌های گسترده با اقشار مطرح و تاثیر گذار جامعه تشکیل شده است.

وی افزود: در مقابل طالبان در این مذاکرات، تنها جمهوری اسلامی افغانستان وجود دارد. جنگ طالبان با دولت است و این هیات را دولت تنظیم و اعلام نموده‌است.

گفتنی است که دولت افغانستان اخیرا لیست هیات مذاکره کننده خود با طالبان را اعلام کرد اما طالبان در بیانیه ای اعلام کرد که هیات دولت افغانستان فراگیر نیست و به این دلیل با آنها مذاکره نخواهد کرد!

فاطمه گیلانی، نادر نادری، عبدالمتین بیک، فوزیه کوفی، ضراراحمد مقبل، عبدالهادی ارغندیوال، محمدرسول طالب، حبیبه سرابی، غیرت بهیر، محمدحفیظ منصور، غلام‌فاروق مجروح، عنایت‌الله بلیغ، باتور دوستم، کلیم‌الله نقیبی، محمد ناطقی، ایوب انصاری، شهلا فرید، شریفه زرمتی، خالد نور و امین احمدی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان هستند که به ریاست «معصوم استانکزی» با طالبان گفتگو می کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما