شناسهٔ خبر: 39079281 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برنامه فضای مجازی اهالی قرآن در روزهای سخت کرونا

فعالیت های قرآنی در فضای مجازی، فرصتی را به وجود آورده تا اهالی قرآن، نوعی کنش فرهنگی را در بستر رسانه‌ای مردمی تجربه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پخش برنامه های متعدد و متنوع تلویزیونی و سرگرمی های دیگر همچون کتاب خوانی و غیره شاید نتواند تمام وقتِ خانه نشینی در روزهای قرنطینه را در پُر کند؛ در این میان برخی از اهالی قرآن با برنامه‌های زنده اینستاگرامی تلاش می‌کنند سهمی در پر‌کردن مفید برنامه مخاطبان داشته باشند.

پرمخاطب‌ترین برنامه اینستاگرامی روزهای ابتدایی شیوع این ویروس را استاد احمد ابوالقاسمی راه انداخت که کاملاً نشان از تلاش برای ایجاد سرگرمی در خانه داشت. در این رویداد ابداعی از سوی استاد ابوالقاسمی، حدود 570  نفر شرکت کردند.

در این رقابت، هر کدام از علاقه‌مندان باید آیه 186 سوره مبارکه بقره واقع در صفحه 28 قرآن‌کریم را تلاوت می کردند. "وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ"

مهدی غلام نژاد یکی دیگر از قاریانی است که با اجرای زنده از طریق صفحه اینستاگرامی خود تلاش  می کند ساعات متفاوتی را برای دنبال‌کنندگانش رقم بزند. این قاری بین المللی کشورمان تقریباً هر شب به صورت آنلاین با هنرجویان و شاگردانش ارتباط می گیرد و نکات آموزشی را به آنها ارائه می دهد.

از میان لایوهای اینستاگرامی اهالی قرآن اما مصاحبه و گفت و گو های صمیمانه هادی صلح جو مجری قرآنی کشورمان با اهالی قرآن نیز مورد توجه قرار دارد.

لایو اینستاگرام صلح جو البته فقط در زمینه آموزش قرآن نیست بلکه او در برنامه زنده تلاش می‌کند تا موضوعات مختلف را با چهره های قرآنی کشور به بحث بگذارند.

این تنوع برای دنبال‌کنندگان صفحات اینستاگرامی چهره‌های قرآنی، فرصتی را به وجود آورد تا نوعی کنش فرهنگی را در بستر رسانه‌ای مردمی تجربه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما