شناسهٔ خبر: 39078764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۷۳ نفر به جمع جانبازان خراسان رضوی افزوده شدند

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: بر اساس تشخیص کارشناسی و مستند "کمیسیونهای پزشکی تعیین درصد جانبازی" ظرف یک سال اخیر ۴۷۳ نفر برای نخستین بار درصد جانبازی اخذ کرده د و به جمع جانبازان در این استان افزوده شدند.

صاحب‌خبر -

محمدجواد غلام‌پور روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال ۹۷۲ نفر برای نخستین بار در کمیسیونهای تعیین درصد جانبازی شرکت کردند که ۴۷۳ نفر  آنها را رزمندگان دفاع مقدس که تاکنون برای جراحات ناشی از جنگ اقدام نکرده بودند، مدافعان حرم اهل بیت(ع)، نیروهای انتظامی و مرزبانی و سایر نیروهای نظامی که در حوادث مختلف حین خدمت دچار آسیب شده بودند تشکیل می دادند.

وی بیشترین درصدهای جانبازی تعیین شده در سال ۹۸ را  کمتر از ۲۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوی ۶۰۰ جانباز بیش از  ۷۰ درصد دارد و درصد جانبازی ۲۴ هزار نفر از جانبازان استان نیز بیش از ۲۵ درصد است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی ۴۹ هزار و ۶۷۳ جانباز در راه حفظ کیان کشور و حراست از آرمانهای انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده است که از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۰۲ نفر در قید حیات هستند و ۶ هزار و ۲۷۱ جانباز نیز فوت کرده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در پیامی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: سوم و چهارم شعبان مصادف است با ولادت با سعادت پرچم دار کربلا، سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و پاسدار حرم اهل بیت حضرت عباس(ع) که به نام روز پاسدار و جانباز نام‌گذاری شده است تا یاد دلاور مردان و جان برکفان اسلام در تاریخ زنده بماند.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: جانباز کسی است که دست از جان کشید و در تاریخ ایران اسلامی که برگ برگ آن با فداکاری و شهادت رقم خورده، خوش درخشیده است و مقاومت و صبوری جانبازان که سالها درد و رنج مجروحیت را تحمل کرده اند ستودنی است و امروز اجر جانبازان کمتر از شهادت نیست.

وی به نقش همسران جانبازان نیز اشاره و بیان کرد: همسران جانبازان سالهاست از ایثارگران پرستاری می کنند و در اجر و پاداش این عزیزان شریک هستند و مردم هم قدردان این زحمات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران خراسان رضوی گفت: در راستای سلامتی جانبازان، پیشگیری از بیماری کرونا و اجتماعات، برنامه ای به مناسبت روز جانباز در مشهد و شهرستانهای استان برگزار نمی شود.

نظر شما