شناسهٔ خبر: 39078707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی راهکاری برای تامین سلامت مردم است

تربت‌حیدریه- ایرنا- فرماندار رشتخوار، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را راهکاری مهم و موثر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در راستای تامین و افزایش سلامت مردم عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

خالقداد عرب روز یکشنبه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور در رشتخوار نیز اجرایی شده است و در این راستا از تردد وسایله نقلیه غیربومی در داخل شهر جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، در سه راهی شهر جنگل، تقاطع روستای آهنگران و محور رشتخوار به خواف و در تقاطع روستای مهدی‌آباد، ایستگاه‌هایی با همکاری شبکه بهداشت و درمان، پلیس راهور و نیروی انتظامی برای کنترل ترددها به ویژه ترددهای غیرضروری برپا شده است.

او با اشاره به بی‌توجهی برخی افراد در رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در مکانهای پرجمعیت اظهار داشت: همسو با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ورود افراد به بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی و گردشگری رشتخوار ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار رشتخوار در ادامه در خصوص فعالیت بازارهای این شهرستان گفت: صنوف غیرضروری تعطیل شده است و صنوفی که مجاز به فعالیت هستند باید نکات و مسایل بهداشتی را با جدیت بیشتر رعایت کنند و در صورتی که تخلفی از آنها گزارش شود با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
عرب  با اشاره به دغدغه مردم رشتخوار در خصوص تردد کامیون‌های حامل مواد معدنی از داخل شهر و احتمال شیوع ویروس کرونا افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و با حمایت‌های مدیرعامل معادن سنگ آهن سنگان، در صورت تسطیح و تکمیل کمربندی، کامیون‌های حامل مواد معدنی و وسایل نقلیه غیربومی می توانند به طور موقت از مسیر تردد کنند.

رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

نظر شما