شناسهٔ خبر: 39078645 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گزارش/

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

این روز‌ها با شیوع کرونا برخی افراد به سمت روش‌های نادرست و غیرعلمی رفتند، راهکار‌هایی که سلامت فرد را به خطر می‌اندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها با بروز ویروس کرونا تقریبا همه افراد برای رهایی از آن به سمت روش‌های نادرست و غیر علمی رفتند، راهکار‌هایی که نه تنها معتبر و صحیح نیستند بلکه استفاده از آن‌ها به گفته پزشکان و متخصصان عفونی می‌تواند مقاومت بدن انسان را در برابر این ویروس خطرناک کاهش دهند.

تا جایی که می‌توانید از روش‌هایی مانند مصرف الکل‌های صنعتی، دود کردن عنبر نسارا، مالیدن روغن بنفشه، گرفتن سشوار زیر بینی، خوردن جوهر نمک برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا پرهیز کنید؛ چرا که این‌ها کج راه‌هایی هستند که افراد سود جو و دروغگو برای افزایش سود مالی و کاری خود در مقابل افکار مردم می‌گذرانند .

بیشتر بخوانید: امنیت بیشتر در مقابله با کرونا؛ با خواب منظم و رژیم غذایی سالم

به گفته روانشناسان و متخصصان روانپزشکی افراد «بی اعتماد به نفس» و «بدون سواد رسانه ای» با مراجعه به هر سایت و منابع غیر رسمی ذهن خود را درگیر  و از این گونه مراجع پیروی می‌کنند، اما باید دانست که پذیرش این اطلاعات کاملا بی اساس و بی پایه است و تنها می‌تواند باعث آسیب به جان و افکار ما شود.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

وزارت بهداشت جهانی تنها راه مقابله با ویروس کرونا را ماندن در خانه، شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه، پیشگیری از دست دادن با دیگران و رعایت نکات بهداشتی می‌داند.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا از طریق هوا منتقل نمی‌شود/ بدنتان را با چند فرمول طبیعی سم زدایی کنید/ راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن

تاکنون چند نفر به علت مصرف الکل‌های صنعتی نابینا شده اند که این کار بسیار ناپسند است و باعث آسیب به افراد خواهد شد؛ بنابراین با مراجعه به سایت‌های موثق می‌توان اطلاعات علمی و پزشکی را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها افزایش داد.

با اینکه سازمان بهداشت جهانی تاکید زیادی برای ماندن در خانه و نبود دید و بازدید نوروزی برای ایرانیان کرده است، اما با این حال بسیاری از هموطنان خانه نشینی را ترک کردند و سفر رفتند و وقتی علت این کار را از آن‌ها جویا می‌شویم، آنها می‌گویند که سالی یک بار به دیدن خانواده هایمان می‌رویم، ما داخل ماشین هستیم پس آسیبی به دیگران نمی‌زنیم، تنها عید برای ما فرصت طلایی به منظور دیدن اقوام و آشنایان است اما از تمام این موارد که بگذریم به این نتیجه می‌رسیم با رفتن به مسافرت تنها وضعیت را بدتر می‌کنیم؛ چرا که اگر ناقل باشیم با رفتن به خانه اقوام آن‌ها را هم به این ویروس کشنده مبتلا خواهیم کرد.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

بیشتر بخوانید: احتمال ادامه فاصله گذاری اجتماعی پس از ۲۰ فروردین/ واکاوی زمان ورود ویروس کرونا به ایران

شاید در ابتدا هیچ علائمی ابتلا به کرونا نداشته باشیم و این ویروس در بدن ما باشد و بعد از چند روز این علائم ظاهر شوند و افرادی در فامیل باشند که بیماری‌های زمینه‌ای از قبیل بیماری ریوی، قلبی، دیابت دارند یا افراد مسن با سیستم ایمنی ضعیف باشند و ما با ندانم کاری این ویروس را به آن‌ها انتقال دهیم.

تاکنون همه ما فهمیده ایم که افراد مسن، کودکان و بیماران بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند، با این حال متخصصان تغذیه و رژیم درمانی یا متخصصان عفونی و وزارت بهداشت تاکید می‌کنند تنها راه مقابله با ویروس تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف میوه جات و سبزیجات تازه و رعایت اصول بهداشتی و ماندن در خانه است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: التهاب و تشنج نتیجه فعالیت افراد سودجو در فضای مجازی/هوا عامل ابتلا به ویروس کرونا نیست

همچنین وزارت بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که به هیچ عنوان گوشت خام یا نیم پز مصرف نشود و هنگام مصرف این موادغذایی باید خوب پخته شوند تا ویروس کرونا در دمای بالا از بین می‌رود.

شاهکار‌های کرونایی؛ از مصرف الکل‌های صنعتی تا استفاده از روغن بنفشه

توصیه آخر در این روز‌ها تا مهار کامل ویروس کرونا این است که به هیچ عنوان فریب افراد ریاکار و سودجو را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده نخوریم و با مراجعه به منابع معتبر علمی یا سایت‌های رسمی اطلاعات خود را برای پیشگیری از کرونا افزایش دهیم و راه‌های سنتی از قبیل دود کردن عنبرنسارا یا استفاده از روغن بنفشه را کنار بگذاریم و تنها با عقل و منطق و رعایت اصول بهداشتی بکوشیم تا این ویروس را برای همیشه نابود کنیم بدون اینکه ضرر یا خطری به خود و دیگران وارد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما