شناسهٔ خبر: 39078370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای فارس در ارتباط با ساخت درمان کرونا توسط دانشمند ایرانی و واکنش وزارت بهداشت / روسیه مدعی ساخت داروی درمان کرونا شد / زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در سال جدید چه زمانی خواهد بود؟ / ابتلای نخستین کودک به کرونا در کشور تائید شد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای فارس در ارتباط با ساخت درمان کرونا توسط دانشمند ایرانی: خبرگزاری فارس از قول یک دانشمند ایرانی و استاد دانشگاه تربیت مدرس مدعی ساخت داروی درمان ویروس کرونا در ایران شد. مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ساخت داروی درمان ویروس کرونا گفت: این دارو بر روی بیمارانی که در فاز اول ابتلا به بیماری کرونا ویروس قرار دارند در سه مرحله نسبت به درمان کامل آنها مثبت ارزیابی شده است. این دارو در فاصله زمانی ۳ تا ۶ روز در قالب سه مرحله می‌تواند بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

تکذیب ساخت درمان کرونا از سخنگوی وزارت بهداشت: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تکذیب ساخت داروی ضدکرونای ایرانی گفت: این یک دارو نیست بلکه یک روش درمانی با استفاده از سلول‌های بنیادی است. وی افزود: این روش یک نوع سلول‌درمانی است که هنوز در فاز مطالعاتی قرار دارد و پاسخ نسبی برای آن گزارش شده است.

روسیه مدعی ساخت داروی درمان کرونا شد: خبرگزاری دولتی تاس دیروز شنبه به نقل از دفتر مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی-بیولوژیکی روسیه اعلام کرد که مرکز علمی-تولیدی فارم زاشیتا وابسته به این آژانس شیوه‌ای برای مداوای کرونا با استفاده از داروی جدیدی به نام مفلوخین یافته است. ورونیکا اسکوارتسووا رئیس آژانس فدرال پزشکی-بیولوژیکی روسیه گفت: داروی جدید با درجه بالای گزینشی تاثیر آسیب رسانی ویروس کرونا در سلول بدن را از بین می برد و مانع از فعالیت ویروس می‌شود.

رد بازگشایی زودهنگام دانشگاه‌ها: دکتر علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت ظهر دیروز، شنبه در پاسخ به سئوالی درباره زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دارای دو بعد علمی و اجتماعی است. معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از نظر علمی زمانی ما می‌توانیم در مورد بازگشایی مدارس صحبت کنیم که دو دوره ۱۰ روزه روند کاهنده ابتلا را شاهد باشیم و ویروس به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده باشد. وی افزود: طبیعی است که زمان بازگشایی در مناطق مختلف یکسان نیست و به اینکه هر منطقه چه شرایطی داشته باشد بستگی دارد

ابتلای نخستین کودک به کرونا در کشور تائید شد: نتیجه آزمایش ابتلا به کرونا برای کودک ۸ ساله جهرمی مثبت اعلام شد تا او نخستین کودک مبتلا شده به این ویروس اعلام شود. همچنین نتیجه این نوع آزمایش در مورد سه نفر دیگر در جهرم که نوجوان هستند، ۹ فروردین ۹۹ مثبت اعلام شده است. به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم: طبق اعلام وزارت بهداشت درصد ابتلای کودکان پایین است و باور عمومی عدم ابتلای کودکان به این بیماری است که بیماری کودک جهرمی نشان‌گر شیوع بیماری در بین اقشار مختلف جامعه است.

افزایش حقوق بازنشستگان تا ۷۰۰ هزار تومان در سال ۹۹: محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پخش زنده صفحه شخصی خود در اینستاگرام در تشریح افزایش منابع تخصیص یافته به بازنشستگان کشوری و لشکری گفت: هر سال مبلغی را برای بازنشستگان در لایحه بودجه کنار گذاشته ایم، برای سال ۹۹ این مبلغ را به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا به حقوق این افراد اضافه کنیم. در این افزایش حقوق‌ها برخی از بازنشستگان بیش از ۷۰۰ هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.

ابتلای محمدرضا خاتمی به کرونا: محمدرضا خاتمی به علت مبتلا شدن به ویروس کرونا، در بیمارستان بستری شد. محمدرضا خاتمی، عضو حزب اتحاد ملت و نماینده مجلس ششم، به علت ابتلا به ویروس کرونا برای مداوا در بیمارستان بستری شده است. او برادر رئیس دولت اصلاحات و رئیس‌جمهور کشورمان در سال‌های 1378 تا 1384 است.

ابتلای نخست‌وزیر و وزیر بهداشت دولت انگلستان به کرونا: ‌«مات هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس نیز به ویروس کرونا مبتلا شد. رسانه‌های انگلیس خبر دادند که وی در حال حاضر علائم متوسط ابتلا به این بیماری را داشته و قصد دارد در قرنطینه خانگی بماند. ساعتی قبل از انتشار این خبر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس نیز در صفحه شخصی توئیتر خویش از ابتلای خود به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور: کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۱۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم. وی همچنین گفت: ۳۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

صدور فراخوان نیروهای ذخیره ارتش آمریکا برای مقابله با کرونا: رئیس جمهور آمریکا طی دستوری خواستار فراخوان نیروهای ذخیره ارتش این کشور برای تقویت مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا شد.  ترامپ در این دستور از «مارک اسپر» وزیر دفاع خواسته تا یگان‌های امنیت ملی و ذخیره را فراخوانده تا روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را تقویت کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما