شناسهٔ خبر: 39078177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای(8فروردین ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در طول سال ۹۸ تعداد ۸۱۸ فقره پروانه تولید انفرادی صنایع‌دستی برای متقاضیانی که دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرایند تولید و توانایی ساخت محصول دریکی از رشته‌های صنایع‌دستی بوده‌اند صادرشده است.

وی افزود: این مجوزها بیانگر نوع، ظرفیت تولید و سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای یک‌رشته در مکانی معین است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: افرادی که مجوز پروانه تولید انفرادی دریافت می‌‌کنند به شکل مستمر و مداوم در رشته مورد تقاضای خود فعالیت و تولید خواهند داشت.

 

۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری می‌شود

 

حیدر نعمتی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امسال ۳۰ مرکز خرید گندم با ۱۵۰ نفر عوامل کار خرید گندم از کشاورزها در استان انجام می‌دهند.

وی در ادامه از افزایش میزان خرید گندم به بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه دولت قیمت خرید هر کیلو گرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال تعیین شده که توسط بانک عامل پس از خرید به حساب کشاورزان استان واریز می‌شود.

 

غربالگری بیش از 122 هزار نفر توسط هلال احمر ایلام

 

حسین عارفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام با اعلام این خبر گفت: از ابتدای طرح غربالگری تاکنون برای مقابله با کرونا ویروس، 122 هزار و 762 نفر در ورودی‌های استان ایلام توسط تیم‌های امداد و نجات هلال احمر ایلام ،پایش تب سنجی و اطلاع رسانی شدند.

وی افزود: در غربالگری‌های صورت گرفته تا کنون ۲۷ نفر دارای علامت (تب) توسط نیروهای امدادی این جمعیت که به بیماری کرونا مشکوک بودند به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

 

انتهای پیام /970821

نظر شما