شناسهٔ خبر: 3907715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بارش برف اردبیل را فرا گرفت

خبرگزاری تسنیم: بعد از چند روز وقفه از بارش برف و کولاک سنگین در استان اردبیل، هوای ابری و بارش برف از بعد از ظهر امروز دوباره برخی از مناطق استان اردبیل را فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بارش برف و کولاک سنگین که از چند روز پیش از اردبیل خارج شده و جای خود را به هوای گرم و آفتابی داده بود امروز دوباره با ورود یک سامانه ضعیف چهره استان اردبیل را ابری و مه‌آلود کرد.

این سامانه بارشی در شهرستان خلخال سبب بارش برف و سفید شدن سیمای این شهر و برخی مشکلات در رفت و آمد و تردد مردم در آستانه عید نوروز و خانه‌تکانی‌ها و خریدهای قبل از عید شده است.

  با وجود این وقفه و تعلل هوای ابری و برفی در امور روزمره و ایجاد مشکل در ترددهای مردمی، اما مردم از بارش رحمت الهی شکرگذار هستند چرا که این بارش‌ها می‌تواند از صدمات و خسارات خشکسالی‌ها کاهش دهد.

بارش برف در راه‌ها و محورهای ارتباطی شهرستان خلخال به حدی است که احتمال بروز یخبندان وجود دارد و اداره راه و شهرسازی  به ترددکنندگان از مسیرهای کوهستانی این شهرستان و به ویژه گردنه اسالم توصیه کرده که برای تردد از این مسیرها حتما خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این بارش‌ها در شهرستان خلخال همراه با افت دما  و سردی هوا بوده و احتمال بارش متناوب تا فردا در این شهرستان وجود دارد که بر همین اساس مردم این شهرستان باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

بر همین اساس هوای اغلب مناطق استان اردبیل نیز در روزهای آینده در کنار ابرناکی هوا احتمال بارش خفیف و پراکنده در استان وجود دارد اما از روز پنج شنبه با نفوذ بیشتر جریانات ناپایدار آسمان اغلب مناطق استان ابری و مه‌آلود شده و بارش باران و برف به صورت پراکنده همراه با کاهش دمای محسوس پیش‌بینی‌ می‌شود.

انتهای پیام/ ر

نظر شما