شناسهٔ خبر: 39076553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از شایعه تا واقعیت اسکان مسافران در یکی از مدارس اهواز

روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه چند مسافر از استان قم با نقض ممنوعیت مسافرت، در مدرسه‌ای در اهواز اسکان داده شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که فردی که  در فیلم صحبت می‌کرد مدعی شد سه خانواده که  خودروهای آن‌ها پلاک‌‌های مربوط به  استان قم را نشان می‌دهد در مدرسه‌ای در منطقه پادادشهر  به سر می‌برند؛ اما واقعیت چیست؟

 اسکندر ممبینی سرپرست ناحیه ۳ اداره آموزش و پرورش اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با تکذیب این خبر، اظهار کرد: پس از انتشار کلیپ بنده به همراه حراست  و بازرسی موضوع را پیگیری کردیم که متوجه شدیم حضور خودروهایی با پلاک استان قم اصلا صحت ندارد و خودروهایی که در مدرسه بودند دو پلاک مربوط به اهواز و یک پلاک خودرو مربوط به استان تهران است.

وی با بیان اینکه خانه و محل زندگی نگهبان مدرسه در همان مدرسه است، گفت: در کلیپ پلاک خودروها را مشخص نیست ضمن اینکه مسؤول این مدرسه، قطعاً اجازه نخواهد داد مهمانان نوروزی از استان‌های دیگر از فضای مدرسه استفاده کنند.

سرپرست اداره ناحیه 3 آموزش و پروش اهواز در تشریح موضوع انتشار کلیپ،  افزود: خویشاوندان نگهبان مدرسه از قبیل پسر، دختر  و خواهرزاده  و نوه‌ها  برای بازدید عید پیش وی آمده بودند و همه آن‌ها ساکن اهواز هستند.

بر اساس همین گزارش، پس از انتشار این کلیپ ناحیه 3 آموزش و پروش اهواز جوابیه‌ای را منتشر کرد که به این شرح است:

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی تحت عنوان «حضور میهمانان نوروزی در مدرسه» آموزش و پرورش ناحیه 3 ضمن تشکیل کمیته ویژه، این مورد را بررسی کرد که نتایج ذیل حاصل شد: 

پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس، آموزش و پرورش خوزستان فرآیند اسکان میهمانان نوروزی را در سراسر استان لغو کرده است و هیچ گونه خدماتی به میهمانان نوروزی ارائه نمی‌دهد، در ضمن سامانه متمرکز اسکان نوروزی توسط وزارت بسته شده است و امکان اسکان میهمانان نوروزی وجود ندارد.

بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تمام اتومبیل های نشان داده شده در تصویر متعلق به افراد بومی اهواز و از اقوام خدمتگزار مدرسه هستند و پس از بررسی دقیق مشخص شد که هیچ‌کدام ازاین خودروها متعلق به استان قم نبوده و خودروهای پارک شده در آن آموزشگاه، متعلق به بستگان نگهبان آن آموزشگاه بوده که جهت دید و بازدید نوروزی به آن آموزشگاه رفته بودند و همگی در اهواز سکونت دارند که بابت این حضور نیز تذکرات لازم داده شد.

پیش از این به کلیه مدارس دولتی و غیردولتی  تذکرات لازم مبنی بر عدم پذیرش مهمانان نوروزی داده شد که تمام مدارس ملزم به رعایت آن هستند.

کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی هر روزبصورت مستقیم و غیر مستقیم مورد بازدید و بررسی قرار می گیرد و تاکنون موردی ازپذیرش میهمان نوروزی در هیچ آموزشگاهی مشاهده نشده است.

آموزش و پرورش ناحیه سه اهواز ضمن تکذیب این خبر به همشهریان عزیز اطمینان می دهد که آموزش و پرورش استان خوزستان دوشادوش مدافعان جبهه سلامت تا شکست و ریشه کنی ویروس کرونا در کنار مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما