شناسهٔ خبر: 39076539 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شرکت اپل نرم افزار غربالگری ویروس کرونا خود را راه اندازی کرد

شرکت اپل به تازگی اعلام کرده که نرم افزار و وب سایت غربالگری ویروس کرونا این شرکت راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی شرکت اپل از وب سایت و نرم افزار غربالگری خود که برای آگاه سازی مردم از ابتلا به ویروس کرونا ساخته شده پرده برداری کرده است. این وب سایت و اپلیکیشن با همکاری سازمان پیشگیری از بیماری‌ها ساخته شده و هدف از ساخت این نرم افزار و وب سایت دادن راهنمایی به مردم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس و همچنین راه‌های مقابله با این ویروس است. این برنامه COVID-19 که همان نام علمی کرونا است، نام دارد و کاربران به وسیله این نرم افزار ضمن کسب آگاهی از این ویروس می‌توانند با پاسخ دادن به سوالاتی که این نرم افزار از آن‌ها می‌پرسد می‌توانند از سلامت خود آگاهی پیدا کنند.

کاربران در این برنامه همچنین می‌توانند علائم خود را به پزشک آنلاین موجود در آن اعلام کنند و پزشک موجود در نرم افزار به صورت زنده به آن‌ها خواهد گفت که آیا نیازی به مراجعه به مراکز درمانی را خواهند داشت یا با استراحت در منزل مشکل آن‌ها حل خواهد شد.

شرکت اپل نرم افزار غربالگری کرونا خود را راه اندازی کرد

این نرم افزار روش‌های صحیح ضد عفونی دست و سطوح را نیز به کاربران اعلام خواهد کرد و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز برای هر سطح نیز در این نرم افزار توضیح داده‌ شده‌اند. علاوه بر این کاربران اپل می‌توانند با طرح سوال از دستیار صوتی سیری مبنی بر اینکه" آیا من کرونا دارم؟" و پاسخ به سوالات این دستیار صوتی، از وضعیت کلی سلامت بدن خود مطمئن شوند.

بیشتر بخوانید: مشخصات خودروی ارتقاء یافته Continental GT فاش شد 

از آنجایی که اپل همواره به حریم خصوصی کاربارن خود اهمیت می‌دهد، کاربران می‌توانند بدون نگرانی از فاش شدن اطلاعات خصوصی و درمانی خود، به سوالات موجود در این نرم افزار پاسخ دهند. همچنین ورود به این نرم افزار احتیاجی به وارد کردن Apple ID ندارد و پاسخ‌های کاربران نیز برای هیچ سازمانی ارسال نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما