شناسهٔ خبر: 39076021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سهیمه گازوئیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی براساس پیمایش ذخیره می‌شود

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری گفت: سهمیه گازوئیل ناوگان حمل‌ونقل عمومی که نتوانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند، ذخیره می‌شود.

صاحب‌خبر -

فرامز مداح معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه سهمیه بندی سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی از جمله سواری کرایه بین شهری از ۲ ماه پیش در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سهیه سوختی که برای این ناوگان در نظر گرفته شده ۴۰۰ لیتر است که از طریق کارت سوخت هر ماه شارژ می‌شود.

او افزود: مابقی سوخت این ناوگان هم براساس پیمایش و ارائه صورت وضعیت محاسبه و مازاد بر ۴۰۰ لیتر به صورت سهمیه اعتباری در کارت‌های اعتباری رانندگان واریز می‌شود.

مداح اظهار کرد: ۳۸ هزار ناوگان پلاک (ع) وجود دارد که ۲۸ هزار ناوگان از این تعداد از طریق ثبت نام، دارای کارت هوشمند هستند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری یاد آور شد: از ۲۸ هزار ناوگان سواری کرایه حدود ۱۹ هزار ناوگان دارای صورت وضعیت بوده که به این تعداد ناوگان از طریق پیمایش سهمیه اعتبار واریز می‌شود.

مداح تاکید کرد: هر ماشین پلاک سواری بین شهری که براساس پیمایش و صورت وضعیت سوخت دریافت کرده است باید دارای معاینه فنی باشد و همچنین خودرو وضعیت ظاهری خوبی داشته باشد.

او افزود: بنابراین بسیار لازم و ضروری است که ناوگان سواری کرایه صورت وضعیت بگیرند تا براساس پیمایش آن سوخت خود را دریافت کند چرا که دریافت صورت وضعیت زمینه ساز افرایش ایمنی خودرو‌ها می‌شود.

مداح با اشاره به لزوم استفاده از خودرو‌های سواری کرایه بین شهری در مقابل خودروهای شخصی گفت : خودرو‌های شخصی هیچ نظارتی ندارد و سرعت آن‌ها کنترل نمی‌شود و از طریق پلیس راه‌ها متوقف نمی‌شوند بنابراین نمی‌توان به ایمنی آن‌ها اعتماد کرد.

او ادامه داد: سوخت مابه التفاوت را در اسفند و فرودین واریز شده و هزینه مازاد بر ۴۰۰ لیتر سوخت هم در ۲ روز پیش واریز شد بنابراین مسافران برای جابه‌جایی بین شهری سعی کنند از سواری کرایه‌ای پلاک عمومی به جای سواری‌های شخصی‌ استفاده کنند.

عضو هئیت عامل سازمان راهداری با بیان اینکه از سال ۹۳ تخصیص گازوئیل به ناوگان حمل‌ونقل عمومی به صورت سهمیه‌ای شده است افزود: اختصاص سهمیه گازوئیل براساس عملکرد ناوگان است و این سهمیه برای ناوگانی که در فرودین نتوانسته‌اند عملکرد خوبی داشته باشند ذخیره شده است، اما سوخت پایه‌ای آن‌ها در صورتی که استفاده نشود می‌سوزد.

انتهای پیام/

نظر شما