شناسهٔ خبر: 39075996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاندار لرستان خبر داد؛

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای مدیریت بیماری کرونا در کشور

خادمی گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای مدیریت بیماری کرونا در حوزه حمایت از اشخاص، بنگاه‌های اقتصادی و وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

سید موسی خادمی، استاندار لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برای کنترل و مهار ویروس کرونا سخت گیری ها در تردد خودروها همچنان ادامه دارد.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه مسافرانی که هنوز از لرستان خارج نشده اند، باید هرچه زودتر استان را ترک کنند، عنوان داشت: در کنار جریمه خودروهای غیربومی جریمه و توقیف شامل خودروهای بومی نیز می‌شود.

وی ادامه داد: جریمه ۵۰۰ هزار تومانی با توقیف یک ماه خودرو برای مسافرانی که در استان هستند، لحاظ می شود.

خادمی خاطرنشان کرد: لرستانی ها نیز در صورت حضور در  تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز شامل این نوع جریمه می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا که برای حضور در نقاهتگاه‌ها خودداری می کنند، باید به اجبار این افراد را منتقل کرد و این مهم برای حفظ سلامت مردم ضروری است.

استاندار لرستان با اشاره به اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: در حوزه حمایت از اشخاص، بنگاه‌های اقتصادی و وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: افرادی که در فضای مجازی و رسانه‌ای موجب تشویش، استرس و برهم زدن آرامش مردم می‌شوند، به تعبیر رییس جمهور این افراد یاران کرونا هستند، از این رو اگر این اشخاص از کارمندان دولت باشند در حکم اولیه انفصال از خدمت خواهند گرفت و در غیر اینصورت یارانه و سیستم حمایتی آنها قطع می شود.

خادمی تصریح کرد: در صورت بروز تخلف بزرگتر به دستگاه قضا معرفی خواهند شد تا با آنها برخورد جدی‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: تمامی تفرجگاه ها و مراکز تفریحی استان با همکاری شهرداری، منابع طبیعی و محیط زیست تعطیل و تأسیسات این مراکز همچون آب و برق قطع و از ورود افراد به این مکان ها جلوگیری می شود.

استاندار لرستان از لغو مراسم سیزده بدر خبر داد و  بیان کرد: امسال از مردم درخواست داریم که به منظور حفظ سلامت و مقابله با بیماری کرونا در خانه بمانند تا با کمک آنان بتوانیم این بیماری را شکست دهیم./9451/ت310/ب1

برچسب‌ها:

نظر شما