شناسهٔ خبر: 39075881 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در تماس تلفنی رئیس مجلس مطرح شد:

لزوم حفظ حرمت نیروی انتظامی در صیانت از سلامت مردم/ رفع نیازهای تحصیلی دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی

خانه ملت

رئیس مجلس در تماس با فرمانده نیروی انتظامی، رییس بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش ضمن دریافت گزارش اقدامات بعمل آمده برای صیانت از سلامت عمومی، توصیه های لازم برای حل مشکلات مردم را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز شنبه ۹ فروردین در تماس با آقایان سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، همتی، رییس کل بانک مرکزی، حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و استاندار سمنان، ضمن دریافت گزارش اقدامات بعمل آمده برای صیانت از سلامت عمومی، کمک به رفع نیازهای بهداشتی و درمانی، اقتصادی و آموزشی خانواده ها و بخشودگی جرائم بانکی ، توصیه های لازم برای حل مشکلات مردم در ابعاد سه گانه سلامت، معیشت و تحصیل را در شرایط مبارزه با کرونا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

تاکید رئیس مجلس بر لزوم اجرای قاطع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

رییس مجلس شورای اسلامی، درگفت و گو با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، از تلاشهای پرسنل خدوم این نیرو برای کنترل راه ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: پرسنل نیروی انتظامی، در ایامی که همگان به تعطیلی و خانه نشینی فراخوانده شده اند، خود را در معرض ارتباط با عموم قرار داده و با کنترل راه ها، فداکارانه از سلامت مردم صیانت می کنند.

 علی لاریجانی، ایجاد نظم و انضباط متناسب با شرایط مبارزه با کرونا در فروشگاه ها و مراکز خرید را مرهون زحمات این نیرو دانست و افزود: باید حرمت و منزلت پرسنل خدوم نیروی انتظامی از سوی دستگاه ها و مردم عزیزمان حفظ و نهایت همکاری با آنان صورت گیرد تا کشور این مرحله از مبارزه با بیماری کرونا را پشت سر بگذارد. 

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین در تماس با وزیر اموزش و پرورش، رفع نیازهای تحصیلی دانش آموزان را با استفاده از فضای مجازی در شرایط حاضر ضروری خواند و گفت: این آموزش ها باید از لحاظ کیفیت تدریس و انتقال دروس به نحوی باشد که خلا مدرسه و کلاس درس را تا حد ممکن رفع و دانش آموزان را در فضای رقابت درسی قرار دهد.

لاریجانی همچنین در گفت و گو با همتی، رییس کل بانک مرکزی بر تداوم حمایت بانک مرکزی در تأمین ارز و پشتیبانی از ترخیص هرچه سریعتر لوازم مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا و همچنین تامین کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: پرداخت وام با شرایط بازپرداخت ویژه و آسان به کسب و کارها و بخش های خدماتی آسیب دیده از بحران کرونا باید در اولویت بانک مرکزی قرار گرفته و امهال به فعالان این بخش ها در بارپرداخت تسهیلات قبلی، به طور قاطع اجرا شود.

 لاریجانی در ادامه گفت و گو با رییس کل بانک مرکزی ، به مصوبه مجلس برای تسهیل تسویه بدهی صاحبان مشاغل با عنوان قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی اشاره کرد و گفت: با تفسیری که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص این مصوبه مجلس ارائه شد، واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی کشورتا خردادماه فرصت دارند تا به شعب بانک ها مراجعه و از بخشودگی جرایم بانکی برخوردار شوند که با توجه مشکلات پیش آمده و شیوع کرونا لازم است اجرای این قانون در نهایت سرعت و جدیت صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در تماس تلفنی جداگانه ای با استاندار سمنان ، تازه ترین اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و نیازهای بهداشتی، درمانی و مسائل مربوط به تخصیص منابع مالی مقابله با کرونا در این استان را مورد بررسی قرار داد.

نظر شما