شناسهٔ خبر: 39075825 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برنامه عملیاتی جهاد کشاورزی مشهد اعلام شد

برنامه عملیاتی جهاد کشاورزی مشهد در قالب ایجاد امکان عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و دامی، توسعه کشت دانه‌های روغنی، اجرای طرح امنیت غذایی، توسعه صنایع وابسته و تکمیلی توسعه نوغانداری تعریف شده است.

صاحب‌خبر -
امید طهماسبی زاده مدیر جهادکشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد،  گفت: برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ با هدف عمل به دستور مقام معظم رهبری (جهش در تولید) اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در سال ۱۳۹۹به ستاد سازمان ارسال شده تا در صورت تایید و اصلاحات لازم برای برنامه‌ریزی و اجرا ابلاغ شود.

مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: اهم این برنامه‌ها در ایجاد امکان عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و دامی، توسعه کشت دانه‌های روغنی، اجرای طرح امنیت غذایی، توسعه صنایع وابسته و تکمیلی توسعه نوغانداری و پیگیری جهت ایجاد مجتمع‌های دامداری و رفع مشکلات آنهاست.

طهماسبی زاده با اشاره به معضل تغییر کاربری در مشهد این پدیده شوم را از موانع اصلی تحقق شعار سال برشمرد و افزود: متاسفانه تغییر کاربری‌ها باعث ثروت اندوزی قشری خاص و معدود و تخریب منابع تولید غذا و اشغال در بخش کشاورزی است.

او عمل تغییر کاربری را علاوه بر مجرمانه بودن از مصادیق بارز قاعده لاضرر دانست و ادامه داد: نمی‌توان برای تغییر کاربری تعبیری جز اتلاف منابع (خاک و آب) و خدشه به اکوسیستم و اضرار به منافع ملی ذکر کرد.
 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با این وصف بی تردید مبارزه با تغییر کاربری و قلع و قمع قاطع آثار آن حرکت در مسیر تحقق شعار سال خواهد بود.

طهماسبی زاده افزود: با توجه به تغییرات محسوس اقلیمی و ملاحظه تقویم نزولات جوی، توجه به اراضی دیم و حفاظت از آن‌ها نه تنها ضرورت که تکلیفی قانونی برای تمامی ادارات ذیربط در ذیل حاکمیت دانست.

انتهای پیام//ف. ح

نظر شما