شناسهٔ خبر: 39075763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد:

بهبودی ۵۵درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از بهبود ۵۵ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آقازاده در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان افزود: تاکنون ۳۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۵ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به ابتلای ۱۸ نفر به بیماری کرونا و جان باختن چهار نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری در استان گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۶۱۵ نفر مبتلا شده و ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

آقازاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به تعداد مبتلایان و چهار نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است، اظهار کرد: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۶۰۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۶۱۵ نفر شامل ۳۸ درصد مثبت بود.

آمادگی برای راه اندازی ۳ آزمایشگاه ویژه در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت قابل توجه آزمایشگاهی در استان، گفت: ما آمادگی راه‌اندازی سه آزمایشگاه ویژه کرونا را در استان داریم که در صورت اختصاص کیت، این آزمایشگاه‌ها در سریع‌ترین زمان نتیجه لازم را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سه آزمایشگاه ثابت، امکان راه‌اندازی آزمایشگاه سیار نیز در آذربایجان‌غربی فراهم است و این استان از نیروهای متخصص بومی برخوردار است، بیان کرد: در قالب این طرح، شهرهای با کمترین میزان درگیری با بیماری کرونا شناسایی شده و آن منطقه از حیث ورود و خروج کنترل می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر دیگر در ۱۰ شهرستان استان به بیماری کرونا مبتلا شده و تعداد مبتلایان در هفت شهرستان استان نسبت به روز گذشته افزایش نیافت افزود: از ۱۸ مورد ابتلای جدید، آزمایش چهارنفر در ارومیه، سه نفر در هریک از شهرستان‌های میاندوآب و مهاباد، ۲ نفر در بوکان و یک نفر در شهرستان‌های خوی، سلماس، پیرانشهر، اشنویه، ماکو و پلدشت مثبت بوده‌است.

نظر شما