شناسهٔ خبر: 39075601 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

اخبار پربازدید امروز شنبه 9 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

صاحب‌خبر -

 

رونمایی سپاه از یک گروه ویژه

فرمانده گروه ۲۴ پدافند جنگ نوین بعثت نیروی زمینی سپاه، با بیان اینکه این گروه اصلی‌ترین مجموعه جنگ نوین کشور است، گفت: گروه ۲۴ پدافند جنگ نوین بعثت با استعداد یک تیپ حوزه عملکردش کل کشور است و هرکجا مسئولین تشخیص دهند وارد عمل می‌شویم. سرهنگ حجت‌الله صالح نژاد فرمانده گروه ۲۴ پدافند جنگ نوین بعثت نیروی زمینی سپاه در گفتگو با فارس، با تشریح اقدامات و عملکرد این گروه در بحث مقابله با ویروس کرونا و رفع آلودگی و ضدعفونی کردن مناطق مختلف، اظهار داشت: گروه ۲۴ پدافند جنگ نوین بعثت یکی از گروه‌های تخصصی است که در حوزه جنگ نوین کار می‌کند. وی در تشریح سابقه تشکیل این یگان، افزود: قبلا این حوزه را بعنوان ش. م. ه. می‌شناختند، اما در سال‌های اخیر بعنوان جنگ نوین شناخته می‌شود که مأموریت دارد در برابر کلیه عوامل شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای، بیولوژیکی و ویروسی که دشمن در قالب جنگ نوین به کارگیری می‌کند مقابله می‌کند. سرهنگ صالح نژاد ادامه داد: این گروه از زمان دفاع مقدس، چهار یگان متفاوت در سپاه بود که در حوزه ش. م. ه. کار می‌کردند، پس از جنگ با سازماندهی جدید تبدیل به یک گروه بنام ۲۴ پدافند جنگ نوین بعثت شد.

 

divider1

دولت ٩٠ درصد هزینه‌های بیماران کرونایی را پرداخت می‌کند

رییس جمهوری گفت: در طول این ۶ سال اینقدر پایه های سلامت را مستحکم کردیم که امروز هرکس به کرونا مبتلا می شود و وارد بیمارستان می‌شود ۹۰ درصد را دولت و بیمه پرداخت میکند و او فقط ده درصد را پرداخت می‌کند

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

دستور رئیسی درباره حادثه زندان سقز

رئیس قوه قضاییه به دادستان کل کشور برای برخورد با مقصرین حادثه زندان سقز دستورات ویژه‌ای داد. به گزارش فارس، آیت الله رئیسی رییس قوه قضائیه در جلسه بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها با حضور مقامات ارشد انتظامی و قضایی به دادستان کل کشور برای حفظ سلامت و امنیت زندانیان و برخورد با مقصرین حادثه زندان سقز دستورات ویژه‌ای داد. آیت الله رئیسی گفت: باید مراقب بود اقدامات معدودی مجرم قانون شکن موجب محرومیت سایر زندانیان از رافت اسلامی نشود.

 

divider1

 

آخرین تعداد مبتلایان کرونا در جهان مشخص شد 

آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کرد و به بیش از ۶۰۱ نفر رسید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

آمار تاسف بار جهانگیری از سفر‌های نوروزی

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۸۵ درصد مردم در برخی استان‌ها به سفر نرفته اند، اما ۱۵ درصد باقیمانده یا خطر کرونا را جدی نگرفته اند و یا به سلامت خود و دیگران بی توجه هستند چرا که هر فرد مبتلا می‌تواند تعداد زیادی از اطرافیان و افراد دیگر را نیز درگیر کند.

 

divider1

آمریکا با آزادسازی دارایی‌های ایران مخالفت کرد +جزئیات 

وب‌سایت «واشنگتن فیری» در گزارشی نوشت وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است این کشور قصد ندارد دارایی‌های ایران را برای مقابله با شیوع کرونا آزاد کند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

شکایت باشگاه استقلال از داور عصر جدید

باشگاه استقلال به دستور احمد سعادتمند - که از سوی اسماعیل خلیل زاده امور باشگاه را در اختیار دارد - رسما به آریا عظیمی نژاد این داور برنامه عصر جدید ۴۸ ساعت فرصت داده تا از هواداران این تیم عذرخواهی کند. باشگاه استقلال در نظر دارد به دلیل آنچه جریحه دار شدن احساسات میلیون‌ها هوادار این تیم قلمداد می‌شود، در صورت عدم عذرخواهی مجدد و کامل این شخص، از طریق مجاری قضایی از وی شکایت کند. آریا عظیمی‌نژاد در قسمتی از برنامه، در واکنش به اسم استراماچونی (سرمربی سابق استقلال) آن را کلمه‌ای ماقبل تاریخ خوانده بود که ناراحتی استقلالی‌ها را درپی داشت. /تسنیم

 

divider1

اولین یارانه معیشتی ۹۹ فردا شب واریز می‌شود + مبلغ یارانه 

اولین یارانه معیشتی در سال ۹۹ ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۰ فروردین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

رونق دوباره بازار کار سارقان اینترنتی حساب‌های بانکی

اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف (پویا) تنها برای مدتی محدود، توانست بازار کار سارقان اینترنتی را کساد کند، به طوری که آن‌ها در روز‌های اخیر توانسته‌اند با سهل‌انگاری برخی مشتریان بانکی به رمز دوم پویای آن‌ها دسترسی پیدا کرده و در چند ثانیه حساب‌های بانکی‌شان را خالی کنند. مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: بانک به دلیل شرایط فعلی سقف تراکنش‌ها را افزایش داده است که متاسفانه این امر انگیزه سودجویان برای کلاهبرداری را ارتقا داده است؛ بنابراین، مشتریان باید در انجام تراکنش‌ها بیشتر دقت کنند. مشتریان صرفا باید از سایت‌های معتبر خرید‌های خود را انجام دهند و هنگام ورود به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی به عناصر امنیتی از جمله وجود آدرس shaparak.ir در نوار آدرس اینترنتی توجه و پس از اطمینان از جعلی نبودن درگاه اطلاعات کارت بانکی را وارد کنند تا در دام فیشینگ نیفتند. / ایرنا

 

divider1

لغو محدودیت‌های ووهان چین + جزئیات 

محدودیت‌های ووهان چین که اولین بار ویروس کرونا در آنجا پدیدار شد و از امروز (شنبه) لغو شده و فعالیت متروی این شهر فعالیت خود را ازسر گرفت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

divider1

واکنش مجید انصاری به انتقادات درباره بستن اماکن مقدس بخاطر کرونا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعطیلی تجمعات مذهبی و اماکن مقدس برای پیشگیری از شیوع کرونا را عقلانی و شرعی عنوان کرد و نسبت به ترویج برداشت‌های سطحی از دین در جامعه هشدار داد. مجید انصاری درباره استفاده دشمنان از ابتلای مردم ایران به کرونا به عنوان یک ابزار سیاسی خاطرنشان کرد: متاسفانه فضای مجازی خارج از کشور، بعضا در دست دشمنان ماست و هر اقدامی که ما انجام دهیم آن‌ها علیه آن موضع می‌گیرند به خصوص در جریان کرونا کاملا تناقض در مواضع آن‌ها و یک بام و دو هوا بودن تبلیغاتشان مشخص شد. وی با اشاره به مواضع رسانه‌های فارسی زبان بیگانه در خصوص تعطیلی اماکن مقدس در ایران گفت: اگر اماکن مقدس را تعطیل نمی‌کردیم می‌گفتند چرا تعطیل نمی‌کنید و وقتی که تعطیل کردیم هم گفتند چرا تعطیل کردید. سخنگوی مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه ما هر کاری کنیم، آن‌ها موضع مخالف می‌گیرند، افزود: جریان منافقین که یک عده وطن فروش هستند در گوشه‌ای نشسته‌اند و پولی از آمریکا و اسرائیل و عربستان می‌گیرند و از صبح تا شب کارشان تولید اخبار دروغ، تخریب و فضاسازی برای کشتن روح اعتماد و امید در جامعه و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و بین اقشار مردم و گروه هاست.

 

divider1

 زمان آغاز رزرو طرح ترافیک پایتخت مشخص شد 

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران از آغاز رزرو طرح ترافیک پایتخت از 16 فروردین خبر داد و گفت: ساعت طرح ترافیک برای ساکنین محدوده طرح از 9 صبح تا 16 عصر خواهد بود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

واکنش مهاجرانی به کرونا گرفتن نخست وزیر انگلیس

سید عطاالله مهاجرانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «بوریس جانسون کرونا گرفته است. وقتى اعلام شد معاون وزیر بهداشت ایران کرونا گرفته است، تلویزیون هاى فارسى مقیم لندن چشم و ابرو نشان دادند و کلاس گذاشتند!»

 

divider1

جزئیات محدودیت تردد در تهران

استاندار تهران جزئیات تردد خودروها در این استان و محدودیت های اعمال شده برای کنترل ویروس کرونا را اعلام کرد و گفت: موفقیت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جز با همراهی مردم به دست نمی آید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

divider1

حمله به مأموران پلیس حین جلوگیری از تردد یک خودروی غیربومی

پنج سرنشین یک خودروی غیربومی که قصد ورود به ایلام را داشتند، به مأموران پلیس حمله‌ور شدند. در پی اجرای طرح ستاد ملی پیشگیری از کرونا مبنی بر محدودیت در عبور و مرور وسایل‌نقلیه و انسداد خروجی استان ها، مأموران پلیس حین انجام وظیفه، مانع ادامه تردد یک خودروی غیر بومی در ورودی ایلام شده، اما متأسفانه پنج تن از سرنشینان خودروی مذکور، ضمن تمرد از دستور پلیس، به سمت مأموران انتظامی حمله‌ور شدند. بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی، تمام افراد مذکور بلافاصله بازداشت شدند. /تسنیم

 

نظر شما