شناسهٔ خبر: 39075486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار آذربایجان غربی:

تیم های ویژه کنترل در ۸۰ نقطه آذربایجان غربی مستقر هستند

ارومیه - معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی از استقرار تیم های ویژه کنترل در ۸۰ نقطه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی مصطفوی شنبه شب در هجدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه در ۸۰ نقطه استان تیم‌های ویژه کنترل تردد مستقر شده‌اند افزود: از مردم درخواست می‌کنیم برای قطع زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند و در سطح شهر و روستا ترددهای غیرضروری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۴۲ واحد صنفی متخلف در نخستین روز از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان پلمب شدند از توقیف ۱۵ خودروی متخلف و اجرای ۱۳ فقره جریمه ۵ میلیون ریالی نیز در نخستین روز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خبر داد.

مصطفوی با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تردد بین‌شهری برای کارمندانی که باید از طریق سفر بین‌شهری در محل کار حاضر شوند، به وجود می‌آید اما برای حل این مشکل، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده می‌شود افزود: با مصوبه ستاد استانی، برگه‌های مأموریت شامل کد ملی کارمند و شماره پلاک خودرو به این افراد داده می‌شود تا بین محل کار و سکونت خود تردد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این نشست از اجرای طرح نشان پرداخت خبر داد و افزود: با توجه به آلودگی کارت‌ها و کارتخوان‌ها و احتمال شیوع بیماری از این طریق در زمان خرید، برای استفاده از امکان مبتنی بر تلفن همراه موسوم به «نشان پرداخت» در سطح کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

بهنام شهدی با بیان اینکه کارت خوان‌ها، دستگاه‌های پوز و کارت‌ها عامل شیوع بیماری به شمار می‌رود و برای کاهش استفاده از آنها، خرید با کد نشان پرداخت بدون استفاده از دستگاه پوز از طریق فروشگاه‌ها قابل انجام است ادامه داد: پرداخت مبتنی بر کد نشان پرداخت، راهکار بسیار خوبی برای کاهش شیوع ویروس است که مشکلات ناشی از شیوع بیماری را به حداقل می‌رساند.

وی همچنین از تصویب قیمت جدید برای اقلام ضدعفونی‌کننده در آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این قیمت‌ها شامل ۲۹ هزار تومان برای محلول ۵۰۰ سی‌سی، ۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان برای محلول یک لیتری و ۱۴ هزار تومان برای محلول ۲۵۰ سی‌سی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد واحدهای صنفی در آذربایجان‌غربی استیجاری است، افزود: قرار بود به این واحدها وام‌های قرض‌الحسنه به میزان ۲۰ میلیون ریال اختصاص یابد که ما پیشنهاد افزایش این رقم به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال را به ستاد ملی داده‌ایم تا مشکل این افراد نیز حل شود.

معاون هماهنگی با امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اختصاص محلول‌های ضدعفونی‌کننده به روستاها و مراکز تولیدی با توجه به اشباع بازار شهری از جمله مهمترین مصوبه‌های کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا به شمار می‌رود که امیدواریم با تصویب ستاد این موارد عملیاتی شود.

نظر شما