شناسهٔ خبر: 39075469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سایه مرگ بر فراز جهان/ ایتالیا رکوردار تلفات شد

دومینوی مرگ بر فراز جهان سایه انداخته و یکی پس از دیگری گوی سبقت را میان کشورها تقسیم کرده است! ایتالیا و آمریکا در حال رقابت مرگ!

صاحب‌خبر -
صراط:

در تازه ترین اخبار شیوع کرونا در جهان، کانال توئیت پرس گزارش داد: مبتلایان کرونا در جهان به 600 هزارتن رسیده است.  با ابتلای 597458 هزار نفر در جهان به کروناویروس تا صبح شنبه 28 مارس 2020 بیش از 27370 تن جان خود را از دست دادند. از این تعداد نیز 133373 تن نیز بهبود پیدا کرده‌اند. از تعداد 436715 کیس فعال، حال 23559 تن وخیم اعلام شده است و روند مرگ و میر کرونایی همچنان رو به صعود است.

 آمریکا رکورد کرونایی خود را جابجا کرد، فرانسه ایران را به عقب راند

به گزارش خبرآنلاین آمریکا با ثبت 248 فوتی تعداد قربانیان خود را تا این لحظه به 1543 تن رساند. فرانسه نیز با اعلام 299 فوتی، ایران را از نظر تعداد مبتلایان به عقب انداخت. فرانسه 32964 مبتلا را ثبت کرده و ایران 32332 تن را!

در 24 ساعت گذشته بدترین روز و شب کرونایی در ایتالیا با ثبت 919 فوتی رقم خورد. که اکنون برخی رسانه ها رقم 1000 تن را اعلام کرده اند.

 ایتالیا با 86498 مورد ابتلا تاکنون 9134 فوتی داشته و حالا بعد از آمریکا رتبه دوم مبتلایان جهان را به خود اختصاص داده است.

اینک آمریکا، ایتالیا، چین، اسپانیا و آلمان بر فراز ایران قرار گرفته‌اند و در این میان آلمان با 304 فوتی کمتر از سایر کشورهای رده بالا، تلفات داده است.

انگلیس نیز با 181 فوتی به رقم کلی 759 رسید و تاکنون 14543 انگلیسی کرونا گرفته‌اند.

 بلژیک نیز با 69 فوتی رکورد خود را در روزهای اخیر شکست.

 17 فوتی در ترکیه، 16 فوتی در پرتغال،11 فوتی در دانمارک، 9 فوتی در اندونزی10 فوتی در جمهوری دومینیک قابل توجه است.

 روسیه با 1036 مورد ابتلا و فوت تنها 3 تن جزو عجایب جدول کرونایی های جهان است.

اسپانیا

 اسپانیا اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 832 تن بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باختند که بدین ترتیب شمار قربانیان از 5690 تن عبور کرد.

با افزایش ۸۳۲ مورد دیگر به قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا ظرف تنها ۲۴ ساعت، مقامات این کشور به‌دنبال مکانی برای نگه‌داری انبوه اجساد هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «فرانس ۲۴»، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا روز شنبه به بیش از ۷۲ هزار نفر رسیده است و در مجموع ۵۶۹۰ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

درپی ثبت بیش از ۸ هزار مورد ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» در اسپانیا، مقامات این کشور اعلام کردند، در حال رسیدن به پیک شیوع این ویروس هستند.

در مادرید که بدترین شرایط بین شهرهای اسپانیا را دارد، تا کنون ۲۷۵۷ مورد مرگ و ۲۱۵۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. سردخانه‌ها و بیمارستان‌های این شهر مملو از اجساد شده‌اند و مقامات در حال تبدیل ساختمانی در مجاورت فرودگاه مادرید به محل موقتی نگه‌داری اجساد هستند.

پیش از این نیز یک پیست اسکی روی یخ به نگه‌داری موقت اجساد جان باختگان بیماری کووید-۱۹ اختصاص یافته بود.

همچنین دولت از نیروهای نظامی درخواست کرده در جمع‌آوری و انتقال جان باختگان در طول دوره اعلام وضعیت اضطراری، کمک کنند.

امروز (شنبه) محموله اهدایی چین به اسپانیا شامل 1.2 میلیون ماسک، وارد فرودگاه مادرید شده است.

ووهان

 مردم ووهان، پایتخت کروناویروس جهان پس از برداشته شدن قرنطینه از دیروز به صورت عادی به سر کار و زندگی خود بازگشتند.

 ویدئوی وایرال شده نشان از ازدحام برای سوار شدن به اتوبوس بیرون از ایستگاه قطار برای رسیدن به سر کار دارد، درحالی که رصد مردم توسط ماموران برای شناسایی افراد مشکوک به کرونا همچنان ادامه دارد.

 بیش از 100 دستگاه اتوبوس شروع به کار کرده و تا 8 آوریل بخش‌هایی از استان هوبی همچنان در قرنطینه خواهد ماند.

 نیویورک

خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد: همزمان با افزایش شمار تلفات و مبتلایان به کرونا در نیویورک، تعطیلی کامل، این شهر را که در طول شبانه روز فعال بود، در سکوت فرو برده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، ترامپ گفته است هدفش این است که بحران تا زمان عید پاک حل شود، اما مقامات نیویورک اعلام کردند هنوز باید کار‌های زیادی برای حل این بحران انجام شود.
خبرنگار بی بی سی در گزارشی از نیویورک گفت: اکنون ساعت اوج رفت و آمد در خیابان پنجم نیویورک است. تا به حال هیچ کسی این خیابان را تا این حد خالی ندیده است. شهری که خواب نداشت، به خواب زمستانی فرو رفته است. از مردم خواسته شده است جز برای خرید مواد غذایی از خانه هایشان خارج نشوند. اما اگر کسی خانه نداشته باشد چه؟ یک گروه کمک به بی خانمان‌ها موسوم به گروه بووری Bowery، حدود ۱۰۴ سال است که به نیازمندان شهر نیویورک کمک می‌کند. با توجه به تعطیلی اقتصاد، تعداد افراد نیازمند افزایش یافته است.

وی با اشاره به دشواری حفظ فاصله افراد از یکدیگر گفت: «ما تا جایی که بتوانیم برای حفظ فاصله افراد از یکدیگر تلاش کرده و ماسک، دستکش و مواد غذایی بین افراد توزیع می‌کنیم. اما مدیریت صف‌ها بسیار دشوار است. این افراد همه شب بیرون بوده اند و منتظر دریافت نوشیدنی گرم و غذا هستند. همگی عصبی هستند و می‌خواهند زودتر نوبتشان برسد.
بنا بر اعلام شهردار نیویورک، این شهر هم اکنون کانون شیوع ویروس کرونا درآمریکاست. ۳۵ درصد کل مبتلایان در آمریکا، در این شهر هستند. همان عواملی که این شهر را به کانون فعال تجاری تبدیل کرده بود، اکنون در برابر این بیماری همه گیر بسیار آسیب پذیر کرده است.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این کشور ۴۱۲ نفر اعلام کرد.
وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، تست کرونا ۲۱ نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و به این ترتیب تاکنون ۴۱۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
در این اطلاعیه آمده است: ۲۳ نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و هشت نفر هم جان باخته اند.
 
هلند

با شناسایی ۱۱۵۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در هلند، تعداد مبتلایان به این ویروس به ۹۷۶۲ نفر افزایش یافت.

تعداد فوت شدگان براثر کرونا در هلند نیز با جهش ۹۳ نفری از دیروز، به ۶۳۹ نفر رسید. همچنین حدود ۲۹۵۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 منطقه بالکان

ابتلا به کرونا در کشور‌های منطقه بالکان همچنان رو به افزایش است و جدیدترین آمار‌ها به شرح زیر می‌باشد:
بوسنی ۲۵۴ مبتلا و ۴ نفر فوتی، کرواسی ۵۸۶ مبتلا و ۴ نفر فوتی، صربستان با ۵۲۸ نفر مبتلا و شش نفر فوتی، مونته نگرو ۸۲ مبتلا و دو نفر فوتی، مقدونیه ۲۱۹ مبتلا، کوزوو ۸۸ مبتلا، آلبانی ۱۹۷ مبتلا و ۱۰ نفر فوتی و اسلوونی ۶۳۲ مبتلا و ۹ نفر فوتی.

در بین مبتلایان کشور بوسنی و هرزگوین یک نوزاد متولد سال ۲۰۱۹ نیز به چشم می‌خورد.


سوئیس

 مقامات دولت سوئیس می‌گویند از مجموع ۱۳۲۱۳ مبتلای کرونا در این کشور , ۲۳۵ نفر جان باخته اند.

براساس آمار وزارت بهداشت سوییس شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده است. تاکنون ۲۳۷ نفر براثر ابتلای به این ویروس جان باخته اند.
در سوییس تا به امروز بیش از ۹۷ هزار تست کرونا انجام گرفته است و نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد تاکنون ۱۲ درصد به این ویروس مبتلا هستند.

همچنین مرکز سلامت سوییس (اوبسان) در گزارشی اعلام کرد بیش از دو میلیون نفر از مردم سوییس که بالاتر از ۶۵ سال سن دارند و به بیماری‌هایی همچون فشار خون؛ دیابت و مشکلات تنفسی مبتلا هستند با خطر زیاد ابتلا به این ویروس روبرو هستند.
بیشترین مبتلایان و فوت شدگان در ایالت تسین سوییس هستند که نزدیک مرز ایتالیا است.
 
ایتالیا

گسترش ویروس کرونا در ایتالیا نه تنها تعداد قابل توجهی از شهروندان و مردم عادی که تعداد ۴۶ نفر از پزشکان را نیز در این کشور به کام مرگ فرستاده است.
 براساس اعلام تازه‌ترین گزارش سازمان پزشکی قانونی ایتالیا، لیست تعداد پزشکان یا به اصطلاح همان "سفید پوشان" بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این کشور که بر اثر آلوده شدن به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند همچنان در حال افزایش است. سازمان پزشکی قانونی ایتالیا در گزارشی اعلام کرد: در مجموع، تعداد پزشکانی که تا به امروز جان خود را بر اثر آلوده شدن به ویروس کرونا از دست داده اند به ۴۶ تن افزایش یافته است.ایتالیا در حالی فوت 969 تن را در یک روز بر اثر ابتلا به کروناویروس به ثبت رساند که گفته است این کشور هنوز به پیک کرونا نرسیده است!

"متئو سالوینی"، وزیر کشور پیشین ایتالیا ضمن توصیف اتحادیه اروپا به "لانه مار و شغال" از تاخیر و تعلل این اتحادیه در اجرای تدابیر لازم برای مقابله با شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ به شدت انتقاد و تهدید کرد ایتالیا اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.
متئو سالوینی از این که اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا با تاخیر و تعلل عمل کرده است، مقامات بروکسل را به خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا تهدید کرد.
سالوینی در گفتگو با پایگاه اینترنتی affaritaliani.it تاکید کرد:" رفتار اتحادیه اروپا دیوانگی است. پانزده روز طول کشید تا اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا چه کار باید بکند، به چه کسی و چگونه کمک کند این در حالی است که در شرایط اضطراری کنونی، هر روز افراد زیادی به علت ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و شاید هم فردا خیلی‌ها از فقر کشته شوند. "
پیش از این نیز "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا از امضای سند نهایی نشست سران اروپا که به طور ویدئو کنفرانس برگزار شد خودداری کرده بود.
این نشست به تدابیری که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است، اختصاص داشت. کونته به سران اتحادیه اروپا ده روز فرصت داد تا راهکاری مناسب برای شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا پیدا کنند.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار نیز گزارش داد، کاهش روند گسترش ویروس کرونا در ایتالیا به رغم افزایش تلفات، احتمالا نتیجه قرنطینه و امدادرسانی کارشناسان خارجی بوده است.
بر اساس این گزارش، ۹۱۹ نفر در ۲۴ ساعت در ایتالیا جان باختند. از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان، این آمار ​بی سابقه و یک رکورد محسوب می‌شود. با این تعداد تلفات جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به ۹ هزار ۱۰۰ نفر رسید.
گزارشگر افزود، اما به رغم همه این ها، روند ابتلا کند شده است. احتمالا قرنطینه که بیش از دو هفته پیش آغاز شد، دلیل این کاهش بوده است. البته شاید کمک کارشناسان خارجی از جمله پزشکان چینی، کوبایی و روس نیز در انی کاهش دخیل بوده اند.
مسکو کارشناسان ضد عفونی نیز به ایتالیا اعزام کرده است.
 


سوئد

استفان لوون نخست وزیر سوئد در کنفرانس خبری مشترک با رئیس پلیس کشور و مسئولین سازمان بهداشت عمومی این کشور اعلام کرد از این پس و تا اطلاع ثانوی هر گونه تجمع ۵۰ نفر و بالاتر در سراسر سوئد ممنوع است.
تا پیش از این تصمیم جدید دولت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، سقف تعداد تجمع کنندگان ۵۰۰ نفر بود.

این قانون جدید موقت از یکشنبه این هفته اجرا می‌شود و سر پیچی از آن می‌تواند منجر به جریمه نقدی یا حتی تا شش ماه زندان برای فرد یا افراد خاطی شود.


 ترکیه

در چارچوب اقدامات ترکیه برای مقابله با کرونا، پرواز‌های داخلی این کشور از این پس با محدودیت انجام می‌شود.
بنابر اطلاعیه شرکت هواپیمایی ترکیش ایر، پرواز‌های داخلی فقط از فرودگاه‌های استانبول و آنکارا به چند فرودگاه که متعاقبا اعلام می‌شود، برقرار خواهد بود.
در همین حال رسانه‌های ترکیه از ابتلای پانزده پلیس از جمله دو مقام عالیرتبه پلیس این کشور به کرونا خبر دادند.
مبتلایان از نیرو‌های پلیس شهر‌های استانبول، ازمیر، سامسون و ریزه هستند.

کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه تدابیر کرونایی دولت را ناکافی دانست و خواهان اعلان هر چه سریعتر وضعیت فوق العاده و اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشور شد.
قلیچداراوغلو با انتشار یادداشتی دولت ترکیه را به تآخیر در اتخاذ تدابیر موثر و فراگیر متهم و اعلام کرد: در نتیجه این کوتاهی کنترل و جلوگیری از گسترش کرونا ویروس تنها از راه اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشور میسر خواهد بود.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه تدابیر هفت بندی دولت برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس را ناکافی دانست و افزود: شرایط به گونه‌ای است که به جای شعار " در خانه بمان" باید بگوئیم "در خانه نگه دار" و اعلان وضعیت فوق العاده فراگیر و موثر اجتناب ناپذیر و خواست تمام قشر‌های جامعه است.
قلیچداراوغلو در بخش دیگری از این یادداشت خواستار افزایش ظرفیت تست کرونایی در سطح کشور شد.


فرانسه

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های پاریس پایتخت فرانسه تکمیل شد و این بیمارستان‌ها در چند ساعت آینده، امکان پذیرش هیچ بیماری را نخواهند داشت.
شمار قربانیان اسپانیا در ۲۴ ساعت ۸۳۲ نفر افزایش یافت

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۲ نفر افزایش یافت و به ۵ هزار و ۶۹۰ نفر رسید.

روسیه

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه به هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

شیب ابتلا به ویروس کرونا در روسیه همچنان در حال تندتر شدن است و در هر شبانه روز رکورد جدیدی از تعداد مبتلایان شناسایی شده در این کشور به ثبت می‌رسد.

براساس اعلام ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت روسیه، با شناسایی ۲۲۸ فرد جدید مبتلا به کرونا در ۲۶ منطقه این کشور، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به هزار و ۲۶۴ نفر رسید. براساس آمار رسمی، تاکنون ۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. تعداد بهبود یافتگان هم به ۴۹ نفر رسید.
وزارت بهداشت روسیه همچنین اعلام کرد حدود ۱۸۰ هزار تن از افراد مشکوک به ابتلا، قرنطینه و تحت مراقبت و نظارت پزشکی قرار گرفته اند.

 اتریش

براساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت اتریش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به هفت هزار و هفتصد و دوازده نفر رسیده است.
طی بیست وچهار ساعت گذشته با افزایش یازده درصدی؛ هشتصد و چهل نفر به مبتلایان جدید کرونا در اتریش اضافه شدند. همچنین تاکنون شصت و هشت نفر در اتریش براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.


پناهجویان

در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در فرانسه، پناهجویان به حال خود رها شده و در شرایطی وحشتناک، بدون درآمد و غذا به سر می‌برند.
شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: به رغم توصیه رعایت فاصله بین افراد برای مقابله با ویروس کرونا، پناهجویان در منطقه مونتروی واقع در حومه پاریس نمی‌دانند که چطور می‌توانند به این توصیه عمل کنند. این پناهجویان از نظر بهداشتی در وضعیتی وحشتناک به سر می‌برند.
مقررات قرنطینه در مونتروی واقع در حومه پاریس رعایت می‌شود. اما پشت این دیوار‌ها یک بمب بهداشتی وجود دارد. ده‌ها مرد در کنار هم و در مکانی پرتراکم زندگی می‌کنند. برای آن‌ها امکان توصیه رعایت فاصله بین افراد وجود ندارد.
تخت‌ها تنگاتنگ کنار هم قرار داده شده اند. ۷۰ نفر در این فضا زندگی می‌کنند. اگر این وضع ادامه پیدا کند، همه مبتلا خواهند شد.
اکثر این مردان به طور غیرقانونی در فرانسه حضور دارند و به کار سیاه مشغول هستند. آن‌ها نمی‌توانند از هیچ یک از امتیازات اعطا شده از سوی دولت، بهرمند شوند.

 آلمان

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از موسسه روبرت کخ، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در آلمان به ۴۸ هزار و ۵۸۲ نفر رسید. شمار جان باختگان بر اثر این ویروس در آلمان نیز به ۳۲۵ نفر رسید.

انگلیس

شبکه تلویزیونی العربی گزارش داد،نخستین دز از واکسنی مؤثر که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شود، از طلا و نفت و سلاح نیز گران‌تر خواهد بود و آزمایشگاه‌های انگلیس در تلاشند پیشتاز ساخت چنین واکسنی باشند. به گزارش  شماری از آزمایشگاه‌های درمانی و دانشگاهی انگلیس به شدت در تلاشند تا به سرعت به واکسنی برای مقابله با کرونا دست پیدا کنند.
این در حالی است که انگلیس شاهد رشد فزاینده مبتلایانی است که ابتلای آنان به کرونا تأیید شده است و حتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و ولیعهد این کشور نیز از کرونا در امان نمانده اند.

مقامات بهداشتی اعلام کردند ۱۸۵ مورد مرگ ناشی از کرونا را ظرف یک روز در انگلیس ثبت کردند که بزرگترین آمار فوتی ظرف یک روز از زمان شیوع کرونا در انگلیس است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: کارکنان بخش بهداشت و سلامت در انگلیس برای مقابله با شیوع کرونا، منتظر ساده‌ترین تجهیزات پزشکی هستند.
بر اساس این گزارش، دامنه شیوع ویروس کرونا در انگلیس در حال گسترش است و همزمان با آن شمار مبتلایان و فوتی‌ها هم افزایش می‌یابد.
در برابر این شرایط، همه تاکید دارند که مهمترین مسئله حفظ سلامت کارکنان بخش سلامت است که منتظر ساده‌ترین تجهیزات حفاظتی از خود هستند تا بتوانند بیماران را از مرگ نجات دهند.
پزشکان و پرستاران در انگلیس به علت توجه نکردن دولت به وضع آن‌ها به شدت ناراضی و ناراحت هستند.
کادر پزشکی در انگلیس این سوال را مطرح می‌کنند که چطور ولیعهد و نخست وزیر انگلیس توانستند تست کرونا بدهند، اما به افراد عادی و کادر پزشکی گفته می‌شود در صورتی که عوارض ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها ظاهر شد، خودشان را قرنطینه کنند و تست کرونا فقط مخصوص افرادی است که حال آن‌ها وخیم است.

آفریقای جنوبی

مؤسسه اعتبارسنجی مالی مودیز جمعه رتبه مالی آفریقای جنوبی را که اقتصادش در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا دوباره در رکود فرو رفته است، کاهش داد و در صف کشور‌هایی که سرمایه گذاری در آن‌ها پرخطر است، قرار داد.
آفریقای جنوبی که صنعتی‌ترین کشور قاره آفریقاست از بیش از یک دهه پیش در بحرانی به سر می‌برد که خود را با رشد اقتصادی ضعیف، وخامت دارایی‌های عمومی، بیکاری گسترده (۲۹.۱ درصد) و به تازگی قطع برق مکرر در کشور نشان داده است.
اقتصاد آفریقای جنوبی در سه ماهه آخر سال گذشته (۲۰۱۹) دوباره وارد رکود شد.
در کل سال ۲۰۱۹، تولید ناخالص داخلی آفریقای جنوبی تنها دو دهم درصد افزایش یافت که ضعیف‌ترین رشد از زمان بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ بود.

استرالیا

خبرگزاری رویترز گزارش داد، استرالیا شنبه به منظور مبارزه با انتقال ویروس جدید کرونا، تدابیر سختگیرانه‌تر فاصله گذاری اجتماعی را به ویژه با تعیین جریمه‌هایی برای رعایت نکردن مقررات و بسته شدن تفریحگاه‌های ساحلی به اجرا گذاشت.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت استرالیا، چهاردهمین مرگ مرتبط با همه گیری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا و ۲۱۲ مورد جدید آلودگی به این ویروس شنبه صبح در استرالیا تأیید شد.

بیشتر موارد جدید ابتلا در ایالت‌های نیوساوت ولز و ویکتوریا به ثبت رسید و مجموع آمار آلودگی به این ویروس را در این کشور به سه هزار و ۳۷۸ مورد رساند.

میزان گسترش این ویروس در استرالیا پایین‌تر از دیگر کشورهاست، اما مقامات این کشور نگران سرعت گرفتن شیوع این بیماری هستند که به تازگی به ویژه در نیوساوت ولز و ویکتوریا مشاهده شده است، جایی که بیش از نیمی از جمعیت ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استرالیا زندگی می‌کنند.
از نیمه شب شنبه، همه اتباع استرالیا که از سفر خارج بازمی گردند، به مدت دو هفته با هزینه دولت در هتل‌ها قرنطینه می‌شوند. نیرو‌های نظامی نیز برای کمک به اطمینان یافتن از اینکه مسافران این قانون جدید را رعایت می‌کنند، مستقر شده اند.
 
اسرائیل

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا با ۴۲۵ نفر افزایش به سه هزار و ۴۴۰ نفر رسید.
 
قرنطینه یک روستای مرزی ترکیه با ایران

رسانه‌های ترکیه از قرنطینه شدن یکی از روستا‌های استان وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، روستای خان محله سی از توابع شهرستان چالدران به دستور شورای بهداشت عمومی شهر چالدران با هدف جلوگیری ازگسترش کرونا قرنطینه و تمامی راه‌های ورودی این روستا توسط نیرو‌های ژاندارمری بسته شده است.

فرمانداری چالدران با انتشار اطلاعیه‌ای از اهالی این منطقه خواست برای رفع مایحتاج خود مناسب با شرایط قرنطینه‌ای رفتار و در این زمینه با ارگان‌های ذیربط همکاری کنند.
 
توکیو

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد:۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در توکیو پایتخت ژاپن ثبت شد که بیشترین میزان روزانه است.

فنلاند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دولت فنلاند تصمیم گرفت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، ورودی و خروجی‌های شهر هلسینکی پایتخت این کشور را ببندد.
 

 سازمان ملل

سازمان ملل اعلام کرد ۸۶ نفر از کارکنان این سازمان در سراسر جهان آلوده به ویروس کرونا شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، "استفان دوجاریک"، سخنگوی سازمان ملل روز جمعه گفت اکثر کارمندان این سازمان که به بیماری کرونا مبتلا شده اند در اروپا هستند، اما تعدادی از آن‌ها نیز در آفریقا، آسیا، غرب آسیا و آمریکا فعالیت دارند.

استفان دوجاریک افزود در ژنو، شمار کارکنان مقر سازمان ملل در نیویورک کاهش یافته است و در دفتر این سازمان در ژنو تعداد کارکنان از حدود چهار هزار نفر در یک روز عادی به حدود ۷۰ نفر در روز پنجشنبه گذشته رسید.

هند

جدیدترین آمار وزارت بهداشت هند نشان می‌دهد تعداد مبتلایان به کرونا دراین کشور بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.
بر اساس این گزارش، روز جمعه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دومین کشور پرجمعیت جهان ۷۲۴ نفر بود، اما اکنون به ۸۷۳ نفر رسیده است.
در بین این افراد چهل و هفت تبعه خارجی هستند. تاکنون ۷۹ نفر از بیمارستان مرخص شده و ۱۹ نفر نیز جان باخته اند.
 
کانادا

"جاناتان ونس" Jonathan Vance، رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح کانادا روز جمعه اعلام کرد اولین نگرانی اول نیروهایش پیشگیری از گسترش ویروس کرونا موسوم به بیماری کووید-۱۹ است، بلایی که کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است.
ژنرال ونس افزود یگان‌های ارتش کانادا آماده اند در چارچوب عملیات لیزر Laser که هدفش پاسخگویی به همه گیری کووید-۱۹ در کاناداست، در دریا، جاده یا مسیر هوایی، هر جا که نیاز هست، مستقر شوند.
تاکنون، کانادا چهار هزار و ۷۵۷ مورد از ابتلا به کووید -۱۹ را به ثبت رسانده که ۵۵ مورد به مرگ منجر شده است.
 
تایلند

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات بخش بهداشت و درمان تایلند، تایلند از یک مورد جدید مرگ بر اثر آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در تایلند به شش نفر رسید.
 
پاناما
به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پاناما اعلام کردند، مجموعا ۱۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته اند.
 
موریتانی
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزیر بهداشت موریتانی از ثبت دو مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور و افزایش شمار مبتلایان به پنج نفر خبر داد.

نظر شما