شناسهٔ خبر: 39074960 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کرونا در جهان| مقامات چینی ورود مسافران به ووهان را آزاد اعلام کردند، نگه‌داری اجساد در ساختمانی نزدیک فرودگاه مادرید

خبرگزاری میزان- سازمان بهداشت جهانی می گوید شمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان از نیم میلیون نفر گذشته است این در حالی است که شمار ابتلا و مرگ و میر در آمریکا و ایتالیا همچنان رو به افزایش است.

صاحب‌خبر -

کرونا در جهان| ترامپ آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا را بزرگنمایی خواند، مقامات چینی ورود مسافران به ووهان را آزاد اعلام کردندبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ویروس کرونا که از شهر ووهان چین به بیش از ۱۵۰ کشور جهان شیوع پیدا کرده است، به یک بیماری همه‌گیر جهانی تبدیل شده است. آمار قربانیان این ویروس روز به روز در حال افزایش است.

در ادامه مروری بر آخرین اخبار شیوع این ویروس در کشورهای جهان شده است. 

آمریکا: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۱۰۴ هزار و ۱۴۲ نفر و شمار جان‌باختگان به ۱۶۹۵ تن رسید.

با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهوری آمریکا روز شنبه با انتشار پیامی توئیتری رسانه‌های آمریکایی را مسئول بزرگنمایی آمار مبتلایان به کرونا در این کشور دانست. 

رئیس جمهور آمریکا به منظور مقابله با ویروس کرونا، دستوری را صادر کرد که بر اساس آن تمامی نیرو‌های ذخیره ارتش برای کمک به مقابله با شیوع این ویروس، فراخوانده می‌شوند.

ترامپ در این دستور از «مارک اسپر» وزیر دفاع خواسته تا یگان‌های امنیت ملی و ذخیره را فراخوانده تا روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را تقویت کنند.

ترامپ همچنین اعلام کرد که در حال فکر کردن درباره اعمال قرنطینه سه ایالت نیویورک، نیوجرسی و کانکتیکت به دلیل شیوع گسترده کرونا در این ایالت‌هاست.

 

چین: در چین تاکنون ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۴ هزار و ۹۷۱ نفر از آن‌ها بهبود یافته‌اند.

با این وجود، شهر ووهان چین امروز شنبه ۲۸ مارس (۹ فروردین) پس از ۲ ماه از قرنطینه کامل خارج شد.

مقامات چینی همچنین اعلام کردند که ورود به شهر ووهان برای مسافران آزاد است، اما افرادی که می‌خواهند از این شهر خارج شوند باید دست‌کم تا ۸ آوریل (۲۰ فروردین) منتظر بمانند.

 

روسیه: آخرین آمار در روسیه نشان می‌دهد که تا کنون ۱۲۶۴ نفر در این کشور به طور قطع به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد نیز ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات روسیه اعلام کردند که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مرز‌های این کشور از روز دوشنبه، ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) بسته خواهد شد. طبق این دستور ورود تمامی خودروها، قطارها و کشتی‌ها از طریق مرزهای زمینی و دریایی ممنوع خواهد بود.

با این حال روسیه یکی دیگر از کشورهای قدرتمند جهان محسوب می‌شود که تاکنون اقدامی برای قرنطینه عمومی در این کشور انجام نداده است.

مقامات روس البته دستور تعطیلی رستوران‌ها و مراکز خرید را صادر کرده و امیدوارند شهروندان بدون اجبار در قرنطینه خانگی بمانند.

 

آلمان: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور آلمان به ۴۷۲۷۸ نفر رسیده و تعداد کل قربانیان نیز به ۲۸۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای رعایت محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد که تدابیر ضدکرونا تا ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا، در آلمان محدودیت‌های شدیدی برای شهروندان اعمال شده است.

 

اسپانیا: شمار مبتلایان در اسپانیا در روز شنبه به بیش از ۷۲ هزار نفر رسیده است که در مجموع ۵۶۹۰ نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در مادرید که بدترین شرایط بین شهرهای اسپانیا را دارد، تا کنون ۲۷۵۷ مورد مرگ و ۲۱۵۲۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. سردخانه‌ها و بیمارستان‌های این شهر مملو از اجساد شده‌اند و مقامات در حال تبدیل ساختمانی در مجاورت فرودگاه مادرید به محل موقتی نگه‌داری اجساد هستند.

این درحالی است که پیش از این نیز یک پیست اسکی روی یخ به نگه‌داری موقت اجساد جان باختگان بیماری کووید-۱۹ اختصاص یافته بود.

 

ایتالیا: مقامات درمانی ایتالیا روز شنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹۷۴ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند. طبق این آمار مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور اروپایی به ۹۲ هزار و ۴۷۲ نفر و مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۱۰۰۲۳ نفر رسید.

 

فلسطین: طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۹۷ نفر افزایش یافته است.

گروه‌های فلسطینی در غزه که تظاهرات بزرگ «روز بازگشت» را برای هفته آینده برنامه ریزی کرده بودند، از لغو این تجمع به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

 

قطر: وزارت بهداشت قطر اعلام کرده است که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۵۹۰ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت قطر همچنین در بیانیه‌ای از ثبت اولین مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد.

 

عربستان سعودی: وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

تعداد مجموع مبتلایان این کشور همچنین به ۱۲۰۳ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۴ نفر جان خود را از دست داده و ۳۷ نفر بهبود یافته اند.

 

امارات: وزارت بهداشت امارات از ثبت ۶۳ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش مجموع مبتلایان به ۴۶۸ نفر خبر داد.

 

انگلیس: وزارت بهداشت انگلیس روز شنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۰۱۹ نفر رسیده است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را همچنین حدود ۱۷۱۰۰ نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته بیش از ۲۵۰۰ نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

دانمارک: دانمارک از ثبت ۱۹۱ مورد ابتلا و افزایش کل مبتلایان به ۲۲۰۱ نفر خبر داد. 

مقامات این کشور اعلام کردند طی روز گذشته ۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باختند و تعداد کل جان باختگان به ۶۵ نفر رسید.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما