شناسهٔ خبر: 39074881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تقدیر فرمانده سپاه ری از مدافعان سلامت در روز پاسدار/ بیش از ۵۰۰ بسیجی ری در خط مقدم مبارزه با کرونا

همزمان با روز پاسدار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) به همراه جمعی از پاسداران شهرری در اقدامی زیبا با حضور در بیمارستان‌های شهرری با پزشکان و پرستاران دیدار کرده و از خدمات آن‌ها تقدیر و تشکر کردند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مهدی فخاری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز مصادف با سوم شعبان روز میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله امام حسین(ع) بوده که توسط امام خمینی(ره) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است بر خود واجب دیدیم که از پزشکان و پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا تقدیر و تشکر کنیم و بگوییم که پشتیبان شما هستیم.

وی تصریح کرد: به همراه جمعی از معاونان، پاسداران و بسیجیان ناحیه ری از صبح امروز در بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر، فیروزآبادی و صدیقه زهرا(س) حضور پیدا کرده و ضمن دیدار با کادر درمانی از زحمات و جانفشانی آن‌ها با عرض خداقوت، تقدیر و قدردانی شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به استقبال کادر درمانی از حضور پاسدارن در بیمارستان افزود: امروز روز پاسدار بود و مدیران بیمارستان گفتند که ما باید به دیدار شما می‌آمدیم، اما در شرایط موجود که پزشکان و پرستاران به عنوان مدافعان سلامت برای درمان بیماران کرونا مجاهدت می‌کنند وظیفه سازمانی و تکلیف شرعی ما بود که خدمت آن‌ها برسیم و اعلام حمایت کنیم.

ثبت اطلاعات در سامانه سیب توسط ۱۰۰ نفر نیروی انسانی

فخاری در ادامه بیان کرد: با توجه به تفاهمنامه ای که در تاریخ  ۱۲ اسفندماه بین رئیس سازمان بسیج کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص کمک‌های متقابل برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا منعقد شد و پس از ابلاغ سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در دو حوزه ضدعفونی و غربالگری فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه سیب سلامت گفت: 8 سایت غربالگری توسط بخشداری مرکزی شهرستان ری برای مقابله با کرونا ایجاد شده که تأمین نیروی انسانی داوطلب برای ارتباط با خانوارها از سوی سپاه ناحیه ری تأمین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه غربالگری خانوارها از طریق سامانه ۴۰۳۰ با همکاری شبکه بهداشت و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بیش از یکصد نفر نیروی انسانی توسط سپاه از عصر امروز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و از فردا فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

سرهنگ فخاری ابراز کرد: جمعیت هدف ثبت شده در سامانه سیب در شهرستان ری حدود ۹۰۰هزار نفر است که حدود ۳۰درصد آن قبلاً ثبت شده و ۷۰درصد باقی مانده را با همیاری شبکه بهداشت تا ۴روز آینده ثبت خواهیم کرد.

ضدعفونی معابر شهرری توسط ۵۰۰ بسیجی

وی در ادامه به فعالیت ضدعفونی معابر توسط بسیجیان اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا تمام حوزه‌های مقاومت بسیج ناحیه ری با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی را آغاز کردند و این فعالیت‌ها تا نابودی کامل این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه ترکیب مواد ضدعفونی با نظارت تخصصی کارشناسان شبکه بهداشت انجام می شود، افزود: هر شب از ساعت ۱۹ به بعد بیش از ۵۰۰ نفر از بسیجیان همچنین گروه‌های جهادی مختلف اقدام به گندزدایی در سطح شهر می‌کنند و گروه جهادی پیامبر رحمت نیز به طور کامل در بیمارستان فیروزآبادی مستقر شده و به عنوان حامی پرسنل و کادر درمانی مشغول خدمات در بیمارستان هستند.

فخاری عنوان کرد: در رزمایشی که نیروی زمینی سپاه پاسداران دو روز پیش آغاز کرد، یکی از اهداف خود را در شهرستان ری قرار داده بودند و در همین راستا به همت سپاه سیدالشهدا(ع) و با همکاری یگان‌های شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو نیروی زمینی و یگان‌های جنگ نوین لشگر عملیاتی ۲۳ خاتم(ص) با تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین اقدامات به گندزدایی و ضدعفونی محلات شهرری کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/گ۱/س

نظر شما