شناسهٔ خبر: 39074200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخطاریه هواشناسی کرمان نسبت به بارش تجمعی تا حدود 100 میلی‌متر

اداره کل هواشناسی استان کرمان نسبت به بارش تجمعی تا حدود 100 میلی‌متر در استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با توجه به تقویـت آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز دوشنبه شاهـد فعالیـت سامانه بارشی به‌صورت افزایـش ابر، بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق، بارش احتمالی تگرگ و وزش تندبادهای لحظه‌ای خواهیم بود و درارتفاعات و مناطق کوهستانی غرب و مرکز استان ارتفاعات اطراف راین، جوپار، بافت و لاله‌زار بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 با توجه به نوع بارش‌ها که به‌صورت رگبار محلی، سریع و شـدید اتفاق می‌افتد، آبگرفتگی معابر عمومی، سیـلابی‌شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و جریان‌های روان‌آبی از بالادست دور از انتظار نخواهـد بود.

بیشینه شدت بارش‌ها امروز در غرب استان، مناطقـی همچون اطراف بافت، سیرجان، بردسیر، رابر، ارزوئیه، مس سرچشمه، اطراف شهربابک  است و فردا علاوه بر غرب، در جنوب مناطقی همچون جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، اطراف بم و ریگان، زهکلوت و در مرکز و شمال استان مناطقی همچون کرمان، ماهان، راور، کوهبنـان و نقاط مرزی استان کرمان با خراسان جنوبی خواهد بود، ضمن اینکه بارش‌ها اکثر مناطق استان را در برخواهـد گرفت. 

با تکیه بر نقشه‌های فعلی هواشناسی میزان بارش تجمعی دربـرخی مناطق نیمه شمالی حدود 110 میلی‌متر و دربرخی مناطق نیمه جنوبی حدود 100 میلی‌متر برآورد می‌شود.

 از روز دوشنبـه به تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و از سه شنبه روند افزایشی دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/3388/ب

نظر شما