شناسهٔ خبر: 39074082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه آزاد اردبیل

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان بوده و این دانشگاه به دنبال تحول براساس نیازهای جامعه و نسل نوین آموزش عالی است.

صاحب‌خبر -

اسحاق رسولی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال جهش تولید، دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل جهش تولید دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی افزود: حل مسائل و مشکلات اقتصادی جامعه با تولید دانش بنیان امکان‌پذیر بوده و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی توسعه سراهای نوآوری، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: با نیازسنجی‌های صورت گرفته در استان و همچنین امکان‌سنجی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان، شش مساله کلیدی از جمله بهبود نظام سلامت، صنعت گردشگری، توسعه صنایع تبدیلی، تولید بذر، توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی به‌ویژه صنایع خلاق و فرهنگی و بهبود سیستم بهره‌وری به عنوان مسائل راهبردی برای پیشرفت استان تبیین شده‌اند که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان در سال‌جاری بیش از سال گذشته بر روی آنها تمرکز خواهند داشت.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد استان در سال جهش تولید با اولویت نخست در زمینه جهش تولید دانش‌بنیان با روحیه جهادی عمل خواهد کرد و در اولویت بعدی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های علمی دانشگاه را به عنوان پشتوانه جهش تولید در خدمت بخش اقتصادی و صنعتی استان قرار می‌دهد.

رسولی تأکید کرد: تحول‌گرایی برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل نوین و  دانشگاه‌های کارآفرین و فناور دغدغه اصلی ما است که این تحول با رویکرد اسلامی ایرانی و معرفت بنیان خواهد بود.

وی اظهار داشت: در تلاشیم در چهارچوب سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی، نقش بارزتری در توسعه استانی داشته و دانشگاهی پیشرو در تحقق‌بخشی به اصول گام دوم انقلاب اسلامی و پیشگامی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی ایرانی داشته باشیم.            

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ارزش‌های محوری مساله‌گرایی، نوآوری و معنویت‌گرایی به عنوان جهت‌گیری‌های نوین دانشگاه آزاد، بیان داشت: رشد و تحول متوازن در ابعاد فرهنگی، آموزشی - پژوهشی و فناوری دانشگاه از اولویت‌های دانشگاه آزاد استان است.

وی تشریح کرد: در سال گذشته شکل‌‌‌گیری سراهای نوآوری و ورود ۲۸ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه از جمله چراغ‌های LED هوشمند، خودرو تفریحی کارتینگ،گیاهان دارویی، رنگ‌های طبیعی خوراکی، دستگاه‌های اسانس‌گیری میوه، میوه خشک‌کنی و خشک‌کن گیاهان دارویی در مجموعه دانشگاه آزاد استان شروع شد.‌

رسولی با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی و کار آفرینی در دانشگاه آزاد استان گفت: اجرای پروژه‌های موفق در زمینه کارآفرینی ورزشی، کارآفرینی گردشگری و کارآفرینی اجتماعی انجام گرفت که باعث ایجاد اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر از  جوانان متخصص استان شد که از جمله حرکت‌های تحولی برای روتق تولید و توسعه اشتغال در استان بود.

انتهای پیام/3463/622

نظر شما