شناسهٔ خبر: 39073977 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شمشیرباز محجبه آمریکایی:

تبعیض ها را به خاطر حجاب و حرفه ام تحمل کردم

اولین ورزشکار محجبه شرکت کننده در بازی های المپیک در رشته شمشیربازی از آمریکا می گوید که هرگز اجازه نداده است تبعیض ها تاثیری روی حجاب یا روند حرفه ای او در ورزش داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « hypebae»، «ابتهاج محمد» که اولین ورزشکار محجبه شرکت کننده در بازی های المپیک در رشته شمشیربازی از آمریکا است در گفتگو با « hypebae» گفت: من در حرفه ورزشی خود لحظاتی داشته ام كه به شدت مورد تبعیض واقع شدم اما هرگز اجازه ندادم این لحظه ها کوچک ترین تاثیری روی کار من داشته باشند.

 

ابتهاج گفت:من به عنوان یک زن آمریکایی آفریقایی تبار که حجاب دارم بخشی از جوامع به حاشیه رانده شده ای هستم که که تلاش ها،توانایی ها و سختکوشی های آنها اغلب مورد تردید و سوال قرار می گیرد.

 

مدیریت این تجربیات به معنای این است که یاد بگیریم راهبر زندگی خود باشیم و این را درک کنیم که ممکن است گاهی توجهی که شایسته آن هستیم را دریافت نکنیم اما نباید اجازه دهیم این مسائل تاثیری روی شویه زندگی و کار ما داشته باشند.

 

ابتهاج در این گفتگو همچنین یادآور شد:کسب مهارت برای مشارکت در تیم المپیک سال 2016 میلادی سخت ترین کاری بود که من در زندگی ام انجام دادم.

 

وی افزود:موانع ذهنی و فیزیکی زیادی بر سر راه من وجود داشت که بر همه آنها غلبه کردم و حضور در این مسابقات یکی از پر افتخارترین لحظات زندگی من بود.

پایان پیام/ 7

نظر شما