شناسهٔ خبر: 39073945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

تماس تلفنی رئیس جمهور تونس با هنیه/ تاکید بر حمایت از ملت فلسطین

رئیس جمهور تونس در ابتکاری قابل توجه تماس تلفنی با رئیس دفتر سیاسی حماس برقرار کرد و حمایت کشورش از ملت فلسطین در این شرایط سخت در سایه شیوع کرونا را مورد تاکید قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا)  به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، جنبش حماس از تماس تلفنی"قیس سعید" رئیس جمهور تونس با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داد.

 

در این تماس که در یک ابتکار قابل توجه از سوی شخص قیس سعید انجام شد، رئیس جمهور تونس بر حمایت تونس از ملت فلسطین در این شرایط سخت و دشوار به ویژه برای مقابله با چالشهای ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

 

رئیس جمهور تونس انجام این تماس تلفنی از سوی خود را بیانگر تاکید بر ارزش و جایگاه فلسطین و ملت آن نزد تونس دانست و خاطر نشان کرد تونس آماده است با وجود شرایط و مشکلاتی که همه با آن روبرو هستند، هر آنچه را دارد در چارچوب مقابله با این وبا(کرونا) با ملت فلسطین تقسیم کند و فلسطین و قدس مسئله محوری اعراب تا زمان آزادی آن از لوث اشغالگری باقی خواهد ماند.

 

هنیه هم با تشریح اوضاع کنونی نوار غزه در سایه محاصره و پیامدهای مقابله با ویروس کرونا خواستار کمکهای انسانی و پزشکی فوری تونس به ملت فلسطین شد که رئیس جمهور تونس هم وعده داد این مسئله را ازطریق موسسات تونس و موسسات بین المللی دنبال کند.

 

در این تماس تلفنی بر استحکام روابط میان حماس و تونس و ادامه آن تاکید شد.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما