شناسهٔ خبر: 39073709 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پنتاگون ۲ پروتکل خود را برای مقابله کرونا فعال می‌کند

پنتاگون ۲ پروتکل خود را برای مقابله کرونا فعال می‌کند تا از این طریق شمار نیرو‌های نظامی مبتلا به این ویروس را نیز مخفی نگه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا روز به روز در حال افزایش است و مقابله با این بیماری واگیر به بحرانی برای مقامات این کشور تبدیل شده است، وزارت دفاع آمریکا [پنتاگون] اعلام کرده است ۲ پروتکل خود را که در سال ۱۹۹۹ تصویب شده و از آن زمان تاکنون اجرایی نشده است را فعال می‌کند.

۲ پروتکل تحت عناوین (CONPLAN ۳۴۰۰) و (CONPLAN ۳۵۰۰) به پنتاگون اجازه می‌دهد به ترتیب در زمینه «دفاع از کشور» و «پشتیبانی دفاعی از مقامات شهری» که بخشی از آن شامل ارائه کمک‌های پزشکی به ایالت‌هایی همچون نیویورک و واشنگتن که بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارند فعالیت کند.

در حال حاضر، یک هزار و یکصد نیروی پنتاگون به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف آمریکا مستقر شده اند. در میان آن‌ها یک کارگروه مشترک که صرفا وظیفه آن مقابله با کاربرد تسلیحات کشتار جمعی است نیز قرار دارد که در صورت نیاز آمادگی مواجهه با فجایع طبیعی و انسانی را دارد.

گفته می‌شود با ورود پنتاگون به فرایند مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا احتمال مخفی ماندن اطلاعات مربوط به تعداد سربازان مبتلای آمریکایی افزایش می‌یابد.

همچنین به گفته یکی از سخنگویان پنتاگون اگر در آینده ویروس کرونا بر آمادگی نیرو‌های بازدارنده استراتژیک یا نیرو‌های واکنش استراتژیک ما تأثیر بگذارد، به راحتی می‌توانیم آن اطلاعات را از انتشار عمومی و افتادن در دست مخالفان خود محافظت کنیم.

آمریکا در حال حاضر، بالاترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ را در جهان دارد. شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا از ۸۵ هزار نفر فراتر رفته است و بیش از ۱۲۴۵ تن جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

انتهای پیام/

نظر شما