شناسهٔ خبر: 39072556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک مقام مسئول اعلام کرد:

مقابله با شیوع کرونا میان روستاییان و عشایر

برهان محمودی

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، از تشکیل کارگروه ملی ترویج پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه روستایی و عشایری کشور در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر مؤیدی درباره اقدامات آموزشی و ترویجی انجام‌شده در زمینهٔ مقابله با کرونا در جامعه کشاورزی، گفت: کارگروه ملی ترویج پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه روستایی و عشایری کشور در مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه با هماهنگی وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط راهبری، به منظور تهیه محتوا، اطلاع‌رسانی، هدایت کارشناسان و مروجان برای ارائه دستورالعمل‌های ترویجی موفق به کشاورزان تشکیل‌شده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: در شرایط حال حاضر و با وجود شیوع ویروس کرونا، کشاورزان امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند و نباید امنیت آن‌ها مختل شود؛ آنها برای تولید باید احساس امنیت کنند. همچنین مصرف‌کنندگان نیز برای استفاده باید اطمینان کامل به تولید داشته باشند.

مویدی با اشاره به اینکه این کارگروه تاکنون ۲۶ دستورالعمل و توصیه‌نامه ویژه کارشناسان، مروجان کشاورزان و کارگران کشاورزی تهیه‌کرده است، تصریح کرد: دستورالعمل و توصیه‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله باغبانی، زراعت، آبزی‌پروری، مرتع‌داران، رانندگان ماشین‌آلات کشاورزی و خانواده‌های آنان، زنان و جوانان روستایی و عشایری، بهره‌برداران منابع طبیعی، گردشگران روستایی و عشایری، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و مصرف‌کنندگان مواد غذایی تهیه‌شده است.

معاون سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه بخش اعظم این توصیه‌نامه و دستورالعمل‌ها آماده‌شده و مواردی دیگر نیز در حال آماده‌سازی است، گفت: تعداد زیادی پیام‌های آموزشی و ترویجی از توصیه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز برای ارسال استخراج‌شده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: پیام‌های استخراجی از دستورالعمل و توصیه‌نامه‌ها به مدیران و ۷۷۰۰ مروج مسئول پهنه که در ۱۴۰۰ مرکز جهاد کشاورزی کشور حضور دارند، ارسال می‌شود.

وی به سامانه پیام‌رسان آموزش و ترویج کشاورزی (پات) که به‌منظور انتقال با سرعت و به‌موقع پیام‌های آموزشی، ترویجی و اطلاع‌رسانی فنی ۱۰ هزار نفر از مروجان و کارشناسان کشاورزی سراسر کشور راه‌اندازی شده است، نیز اشاره کرد و گفت: برای موضوع کرونا در دو تا سه هفته گذشته نزدیک به ۱۳۰ هزار پیام به صورت مستقیم به مروجان و کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی ارسال‌شده است.

مویدی ادامه داد: تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی نیز به‌صورت رایگان ۵ هزار نشریه، توصیه‌نامه و دستورالعمل را در اختیار عموم قرار داده است.

وی در پایان با اشاره به استخراج ۶۰ پیام مرتبط با موضوعات کشاورزی در بحث کرونا برای رسانه ملی، گفت: این مطالب برای رسانه ملی ارسال‌شده و در حال آماده‌سازی برای موشن‌گرافی و زیرنویس است؛ همچنین در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت شبکه‌های استانی در این خصوص هستیم.

نظر شما