شناسهٔ خبر: 39071820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد بیماران مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری ۱۰۱نفر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مثبت شدن آزمایش ۶ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به ۱۰۱ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۱۳ نفر فوت کردند و تاکنون۶۱ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شروع ویروس تاکنون ۴۸۱ نفر با علائم حاد تنفسی مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده‌اند، که آزمایش بخش زیادی از این بیماران منفی اعلام شده است.

شیرانی تصریح کرد: هم اینک ۷۲ بیمار قطعی و مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا در استان قرار داریم، افزود: تنها راه قطع زنجیره انتقال در خانه ماندن است و با توجه به در پیش بودن روز طبیعت به مردم استان توصیه می‌شود از تجمع در پارک‌ها و بوستان‌ها خودداری کنند.

شیرانی در ادامه با اشاره به غربالگری ۸۵ درصد جمعیت مردم استان در خصوص ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: از این جمعیت، بیش از ۶۰ هزار نفر از طریق سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری شده و مابقی از طریق کارشناسان مرکز بهداشت و از طریق سامانه سیب انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری در خصوص غربالگری مردم جزو ۳ استان برتر کشور است.

ویروس کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما