شناسهٔ خبر: 39071324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نوازندگان خراسان رضوی ساز مقابله با کرونا را در فضای مجازی کوک کردند

مشهد- ایرنا- جمع زیادی از نوازندگان و خوانندگان موسیقی مقامی، سنتی و پاپ خراسان رضوی برای ترغیب مردم به ماندن در خانه به منظور مقابله با شیوع کرونا و پر کردن اوقات آنان به ارایه رایگان دستاوردهای خود در فضای مجازی پرداختند.

صاحب‌خبر -

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: گروه‌های موسیقی و نوازندگان و خوانندگان انفرادی به صورت خودجوش ضمن ارسال پیام "ماندن در خانه" به اجرای هنرهای خود در فضای مجازی پرداخته‌اند.

مجتبی قیطاقی افزود: برخی از گروه‌های موسیقی در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی و فرهنگی خود به صورت خودجوش آثاری را آماده نموده و برای خداقوت گفتن و تقویت روحیه کارکنان شهرداری، بیماران، کادر پزشکی و درمانی در فضای مجازی ارایه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: همه نوع موسیقی در فضای مجازی توسط افراد و گروه‌های مختلف از خراسان رضوی ارایه می‌شود و حتی آثاری که پیش از این بارگذاری آنها مشمول پرداخت هزینه بوده هم اکنون به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: به عنوان مثال آلبوم موسیقی و آواز "خراسانیات" که دستاورد دو هنرمند خراسانی یعنی محمد رضا شجریان و مرحوم پرویز مشکاتیان است از جمله آثاری است  که از حدود یک ماه قبل تاکنون بارگذاری اش در فضای مجازی رایگان شده است.

قیطاقی افزود: اگر امروز بخشی از مردم خطر ناشی از شیوع کرونا را درک نکرده و به بیرون از خانه و سفر می روند به دلیل ضعف فعالان فرهنگی و هنری در انتقال پیام بزرگان کشورمان و تبیین مفاهیم فرهنگی در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان فرهنگی و هنری در سالهای قبل فرصت زیادی داشتند تا در قالب هنر با ارایه پیام‌های رفتاری و اخلاقی به مردم یاد دهند که "بنی آدم اعضای یک پیکرند" اما این کوتاهی باعث شده است که امروز مردم مفهوم خطر و شرایط بحرانی را درک نکنند.

بیش از ۴۰ گروه فعال حرفه‌ای در انواع موسیقی سنتی، پاپ و مقامی و ۱۹ هزار نفر نوازنده و فعال موسیقی در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.

تاکنون ۶۰۰ شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۷۳ تن مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف ۳۹ روز منتهی به نهم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و ۶۳۰  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزارو ۵۲۸ نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

نظر شما