شناسهٔ خبر: 39071103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اقدامات مهم ستاد کنترل کرونا در دانشگاه فردوسی مشهد

مینا خلیل زاده

با توجه به شیوع بیماری کرونا، دانشگاه فردوسی مشهد با تشکیل کارگروه‌هایی اقدام به کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری کرد. 

صاحب‌خبر -

بیشتر از یک ماه است که کارگروه تولید کیت تشخیص بیماری در دانشگاه فردوسی مشهد می‌کوشد تا با فناوری‌های مولکولی و بیوشیمیایی، روش‌های جدید، آسان، سریع و ارزان‌تری برای تشخیص این بیماری ابداع کند. تشکیل کارگروه تحلیل علمی آمار و اطلاعات مرتبط با بیماری، دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به ظرفیت علمی بالا در حوزه‌های مختلف، اقداماتی جهت مستندسازی و مدیریت گردآوری و تحلیل آمارها و اطلاعات مربوط به بیماری و ارائه گزارش‌های علمی آغاز کرده و آمادگی خود را نیز برای تقبل رسمی این مسئولیت به استانداری خراسان رضوی اعلام نموده است.
 
تشکیل کارگروه تولید و بهینه‌سازی مواد ضدعفونی کننده 5، واحد فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه فردوسی مشهد با استفاده از فورمولاسیون‌های معتبر استاندارد و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی مبادرت به تولید مواد ضد عفونی کننده سطوح و دست نموده‌اند. علاوه بر این اقداماتی در راستای تولید الکل از ملاس نیز با محوریت دانشکده مهندسی دانشگاه آغاز شده و ادامه دارد. تشکیل کارگروه آینده پژوهی، نظر به اینکه مسئله و بحران ناشی از بیماری کرونا دارای ابعاد گسترده‌ای بوده و تبعات آن در آینده نزدیک و دور متوجه استان و کشور خواهد بود لذا کمیته آینده پژوهشی بحران کرونا در دانشگاه تشکیل شده و آمادگی دانشگاه برای تقبل مسئولیت رسمی آن در سطح استان به استانداری خراسان رضوی اعلام شده است.
 
مشاوره تلفنی روانشناسی به شهروندان، دانشگاه فردوسی مشهد با همراهی همکاران هیأت علمی، دانشجویان دکتری و دانش آموختگان روانشناسی و مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، اقدام به راه اندازی مرکز پاسخگویی تلفنی جهت ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره تلفنی رایگان به شهروندان عزیز نموده است. مشارکت در پایش سلامت شهروندان، دانشگاه فردوسی مشهد در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی خویش و حضور پر رنگ در جامعه، با همراهی  دانشکده کشاورزی و همکاری خانواده دانشگاه (جمعی از کارکنان، اعضای هیأت علمی، دانشجویان و روحانیون) با کارکنان خستگی ناپذیر شبکه بهداشت و درمان کلانشهر مشهد در قالب طرح پایش سلامت شهروندان مشهدی همیاری دارد. 
 
براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه در رسانه، اعضای هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد بسته به تخصص خود از طریق مصاحبه با رسانه‌های مختلف شهروندان را نسبت به مخاطرات و تبعات گوناگون این بیماری آگاه نموده‌اند. آگاهی رسانی درون سازمانی، خانواده 30 هزار نفری دانشگاه فردوسی مشهد متشکل از دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه به صورت لحظه‌ای و حتی قبل از شیوع این بیماری در کشور از آخرین اخبار، رویدادها و مراقبت‌های لازم در راستای کنترل بیماری از طریق شبکه‌های اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد و وبگاه دانشگاه آگاه می‌شوند. تولید ماسک به همت تشکل‌های دانشجویی، کارگاه تولید ماسک توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد واقع در سالن تشکل‌های مسجد حضرت زهرا(س) ایجاد شده و دانشجویان داوطلبانه در این امر مهم شرکت دارند.
 
ضدعفونی اماکن عمومی ورزشی و دانشجویی، با توجه به هشدارهای ستاد سلامت وزارت عتف ضمن اعلام تعطیلی کلیه اماکن و سالن‌های ورزشی دانشگاه و فعالیت‌های ورزشی شامل کلاس‌های آموزشی، تفریحی، تمرینات فوق‌برنامه ورزشی، مسابقات قهرمانی دانشجویان منطقه ۹، مسابقات جشنواره کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه اماکن ورزشی و سالن‌های ورزشی دانشگاه شست‌وشوی کامل و ضدعفونی شد.

انتهای پیام

نظر شما