شناسهٔ خبر: 39071067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران قزوین:

اگر بارندگی‌ها به‌شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد

سیده زهرا حسینی فلاح

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: اگر بارندگی‌ها به‌شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد چراکه با لایروبی‌های صورت گرفته در بستر رودخانه‌ها شاهد سیل نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت رودخانه‌های استان نسبت به سال گذشته بهتر است چون از تمامی رودخانه‌ها بازدید شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۷ رشته رودخانه با مساحت ۲۷۰۰ کیلومتر در استان قزوین وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد رودخانه، ۴۱ رشته از سطح شهرها عبور می‌کنند که توسط شهرداری‌ها لایروبی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین عنوان کرد: بعد از بارندگی‌ها و سیل نوروز ۹۸ از رودخانه‌ها بازدید شد و در حال حاضر تمامی رودخانه‌های سطح استان قزوین توسط شهرداری شهرهای مختلف لایروبی شده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان البرز رودخانه یالیان وجود دارد که لایروبی شده و هفته گذشته مسیر رودخانه توسط مدیریت بحران و شرکت آب منطقه‌ای قزوین بازدید شد و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز سیل صورت گرفته است.

مهدیخانی تشریح کرد: برای رودخانه یالیان احداث پل برای پیشگیری از سیل در دستور کار است ولی با توجه به اینکه در سال‌های گذشته بارندگی نبوده است کشاورزان منطقه انتهای رودخانه را کور و تصرف کرده‌اند که آب منطقه‌ای برای بازگشایی مسیر شکایت کرده و با دریافت حکم قضایی قلع‌وقمع موارد احداثی در پایین دست رودخانه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش سیل‌آسای باران را شاهد نباشیم ولی اگر بارندگی‌ها به شدت سال ۹۸ باشد نگرانی وجود ندارد چراکه با لایروبی‌های صورت گرفته شاهد سیل نخواهیم بود.

مهدیخانی با اعلام اینکه کلیه دستگاه‌های امدادی مدیران و معاونین ادارات در حال آماده‌باش هستند، به مردم توصیه کرد: در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند و در منازل خود حضور داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما