شناسهٔ خبر: 39070975 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان هواشناسی:

سامانه بارشی تا ۱۲ فروردین میهمان ایران است

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی از تداوم سامانه بارشی در کشور تا ۲ روز آینده خبر داد و اعلام کرد:‌ روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی؛ امروز شنبه (۹ فروردین) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۱۰ فروردین) و دوشنبه (۱۱ فروردین) تقریبا در غالب مناطق کشور این وضعیت تداوم دارد. شدت بارش در روز شنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شمال شرق خوزستان، برخی نقاط فارس، جنوب یزد و نواحی مرکزی کرمان پیش بینی می‌شود.

همچنین شدت بارش‌ها در روز یکشنبه (۱۰ فروردین) در استان‌های لرستان، نیمه شرقی خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد و خراسان رضوی و نیمه غربی کرمان و روز دوشنبه (۱۱ فروردین ) در نیمه جنوبی کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

این سازمان با اعلام اینکه روز سه‌شنبه (۱۲ فروردین) تمرکز بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی است، یادآور شد اواخر این روز، سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

بر اساس این گزارش، بارش در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود.

 امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه)، خلیج فارس و روز دوشنبه ۱۱ فروردین دریای عمان مواج است.

 روز چهارشنبه نیز در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

 سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت در ۲ روز آینده، پیش بینی کرد که آسمان تهران فردا (۱۰ فروردین ) ابری، همراه با بارش باران و رگبار و رعد و برق، گاهی افزایش باد با حداکثر دمای ۱۴ و حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه (۱۱ فروردین) ابری همراه با و مه رقیق، گاهی بارش باران است که به‌تدریج افزایش باد و کاهش ابر با حداکثر ۱۵ و حداقل دمای ۷ درجه سانتی‌گراد را خواهیم داشت.

نظر شما